1 August 09:07

News
Foto: Facebook Wizz Air
Wizz Air has been forced to correct a problematic practice after the European Consumer Center in Romania intervened following several complaints. The problem was that upgrading to a higher season ticket preserved the validity of the old one, thus limiting consumer benefits. After discussions, the company recognized the non-compliance and adjusted the policy, ensuring that the validity of the new packages was correctly recalculated. This correction is an example of ANPC's role in protecting consumer rights.
Sources

Wizz Air, forțată să-și schimbe practicile înșelătoare, după plângerile călătorilor. Cum erau "lăsați în aer" pasagerii, deși își plăteau corect abonamentele

Wizz Air schimbă o politică de discount în urma intervenției ANPC privind abonamentele și pachetele puse la dispoziție românilor

Schimbări la abonamentele Wizz Air Discount, după o plângere a românilor. O eroare provoca pierderi de bani

Wizz Air, schimbare de politica după plângerile românilor: abonamentele nu se mai „scurtează”

ANPC: Consumatorii români au drepturi sporite în cadrul abonamentelor Wizz Air datorită Centrului European al Consumatorilor din România