yesterday 12:09

Economy
https://www.shutterstock.com/
The retail market in Romania is expanding, with increased interest in small and medium-sized towns, where retail parks are becoming the main engine of development. Currently, localities with under 100,000 inhabitants have a significantly smaller stock of commercial spaces compared to other countries in Central and Eastern Europe. Retail parks offer attractive yields and respond to the demand for proximity. Romania has significant development potential, and towns with active economies of 15,000-20,000 inhabitants will attract investments in this sector. Recent trends also include a focus on sustainability and the integration of omnichannel services.
Sources

Colliers: Atenția dezvoltatorilor se mută către orașele mici și medii, iar parcurile de retail rămân principalul motor al dezvoltării

Dezvoltatorii de centre comerciale din România au pus ochii pe o nouă țintă pentru a se extinde

Revoluție în retailul românesc: magazinele mari vin în orașele mici! Colliers explică schimbarea de strategie a dezvoltatorilor

Colliers: Retailul modern se concentrează pe orașele mici și medii. Comunitățile între 20 și 50.000 de locuitori devin noua țintă pentru dezvoltatori

Colliers: Retailul modern se concentrează pe oraşele mici şi medii. Comunităţile între 20.000 şi 50.000 de locuitori devin noua ţintă pentru dezvoltatori