24 aprilie 20:45
Directiva adoptată de Parlamentul European încurajează consumatorii să opteze pentru repararea produselor, obligând producătorii să ofere servicii de reparații la costuri accesibile.
Emese Grancsa
Internațional
unsplash
Directiva impune producătorilor obligația de a oferi servicii de reparații la costuri accesibile și într-un timp rezonabil, inclusiv după expirarea perioadei de garanție. Consumatorii vor avea acces la piese de schimb și informații despre reparații, fiind încurajați și prin stimulente financiare să aleagă reparația în locul înlocuirii. Directiva urmează să fie aprobată de Consiliul UE și transpusă în legislațiile naționale.
SURSE
DECIZIE "Dreptul la reparare": Producători obligați să repare bunul la un preț rezonabil, după perioada de garanție
Nouă lege privind electrocasnicele ieșite din perioada de garanție. Producătorii vor fi obligați prin lege
Noi obligații pentru companii: Dreptul la reparare în UE. Parlamentul European a votat directiva
Directiva privind "drept la reparare", aprobată de PE - statele au 2 ani pentru transpunere în legislația națională
Directiva privind "dreptul la reparare", aprobată de PE - statele au 2 ani pentru transpunere în legislația națională
Produsele care pot fi reparate chiar dacă au depăşit perioada de garanţie. Dreptul la reparare, adoptat de Parlamentul European
Aparatele care pot fi reparate chiar dacă au ieşit din garanţie. Regula, adoptată de Parlamentul European