10 August 08:00

Economy
www.shutterstock.com
The 'pamper economy' phenomenon is gaining ground in tough economic times, inspired by the lipstick effect of the past. Consumers prefer affordable purchases such as cosmetics and decorative items that offer quick gratification. The pandemic has amplified the desire to find joy in simple pleasures such as attending special events. Changing social values have shifted the focus from big achievements to small personal victories, suggesting that this trend will continue to develop in the coming years.
Sources

„Economia răsfăţului”: Cultura micilor răsfăţuri înfloreşte în vremuri de incertitudine economică

A luat amploare fenomenul 'economia răsfățului': Ceva similar a mai avut loc în anii '30

"Economia răsfățului": Cultura micilor răsfățuri înflorește în vremuri de incertitudine economică

”Economia răsfățului”: Cultura micilor răsfățuri înflorește în vremuri de incertitudine economică

Semnul tăcut al incertitudinii economice. Cum interpretăm "cultura răsfățului"

”Economia răsfăţului”: Cultura micilor răsfăţuri înfloreşte în vremuri de incertitudine economică