În 2022, Uniunea Europeană a decis că, începând din 2035, mașinile noi comercializate nu vor mai putea emite dioxid de carbon (CO2), interzicând astfel înmatricularea vehiculelor cu motoare cu ardere internă. Într-o scrisoare adresată președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, șase premieri, inclusiv Giorgia Meloni și Donald Tusk, au cerut revizuirea normelor UE pentru a permite comercializarea vehiculelor hibride plug-in, cu autonomie extinsă și cele cu celule de combustibil după 2035.
Aceștia subliniază importanța menținerii competitivității industriei auto europene în fața provocărilor climatice și economice. Italia și Germania luptă, de asemenea, pentru a atenua interdicția, în timp ce producătorii auto precum Stellantis, Volkswagen și Renault așteaptă clarificări privind viitorul reglementărilor. Executivul comunitar va prezenta un pachet de propuneri pe 10 decembrie, în cadrul revizuirii regulamentului UE privind emisiile de carbon pentru industria auto.
Surse