joi 11:00
.webp)
Mediu
www.shutterstock.com
Un studiu realizat de Transport and Environment a evidențiat că vehiculele hibride plug-in (PHEV) emit cu 19% mai puțin CO₂ decât automobilele pe benzină și motorină, o diferență semnificativ mai mică decât estimarea oficială de 75%. Analizând datele de la contoarele de combustibil ale mașinilor înmatriculate în Europa între 2021 și 2023, cercetătorii au descoperit că emisiile reale sunt de 4,9 ori mai mari decât cele raportate în teste de laborator. Această discrepanță se explică prin supraestimarea procentului de kilometri parcurși electric, care este de doar 27% comparativ cu 84% estimat de producători.
Studiul subliniază că, deși vehiculele hibride sunt promovate ca soluții de tranziție către electrificare, ele poluează aproape la fel de mult ca mașinile tradiționale. De asemenea, se menționează că mari grupuri auto europene au evitat amenzi de peste 5 miliarde de euro prin subestimarea emisiilor reale. În plus, șoferii de PHEV ar putea plăti cu aproximativ 500 de euro mai mult pe an pentru combustibil decât sugerează testele. Expertul auto Eugen Cocea avertizează că, dacă se respectă calendarul electrificării, zilele vehiculelor hibride și ale motoarelor termice sunt numărate.
Studiul subliniază că, deși vehiculele hibride sunt promovate ca soluții de tranziție către electrificare, ele poluează aproape la fel de mult ca mașinile tradiționale. De asemenea, se menționează că mari grupuri auto europene au evitat amenzi de peste 5 miliarde de euro prin subestimarea emisiilor reale. În plus, șoferii de PHEV ar putea plăti cu aproximativ 500 de euro mai mult pe an pentru combustibil decât sugerează testele. Expertul auto Eugen Cocea avertizează că, dacă se respectă calendarul electrificării, zilele vehiculelor hibride și ale motoarelor termice sunt numărate.