Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
113 știri noi în ultimele 24 de ore
13 noiembrie 10:13

E-Politics by NewsVibe. Topul liderilor politici activi online, în ultima lună

Adrian Rusu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Campania electorală a adus o creștere considerabilă a volumului de comunicare online a liderilor politici, aceștia producând în ultima lună aproape 1300 de postări pe canalele proprii de Facebook, cu aproape 40% mai mult comparativ cu intervalul anterior, conform datelor analizate cu ajutorul NewsVibe, platformă de media intelligence cu suport AI.

Intrarea în campanie a determinat amplificarea comunicării în zona rețelelor sociale mai ales pentru liderii care sunt și candidați, dintre aceștia remarcându-se Elena Lasconi, care aproape și-a dublat numărul de mesaje Facebook față de luna precedentă, și Mircea Geoană (cu o creștere de peste 60% a volumului de postări).

Președinta SOS Diana Șoșoacă și-a păstrat postura de cel mai prolific autor de mesaje în spațiul Facebook, menținându-și ritmul de comunicare înregistrat și luna anterioară. Urmează în clasament președintele PSD Marcel Ciolacu, care și-a crescut cu 25% numărul de postări față de perioada precedentă analizată, dar totuși a publicat mai puțin de jumătate din volumul total de mesaje al liderei SOS. Mircea Geoană a intensificat ritmul, urcând de pe locul 5 pe 3 – practic un schimb de locuri cu candidatul PNL, Nicolae Ciucă. Elena Lasconi a reușit să-l depășească pe Nicușor Dan în ce privește ritmul comunicării pe Facebook, ceea ce nu se întâmpla în trecut. Primarul Capitalei și-a păstrat dinamica obișnuită în ultimele luni, dar a fost întrecut prin accelerația candidaților prezidențiali.

Grafic NewsVibe. Topul liderilor politici, după numărul de postări pe Facebook în ultima lună

Printre momentele cu intensificare a comunicării colective a principalilor lideri politici, se remarcă în primul rând ziua de 31 octombrie, marcată de pregătirea începerii campaniei electorale parlamentare, de mesaje lansate în contextul inundațiilor din Spania, precum și de acțiunea Dianei Șoșoacă la Parchetul General, unde a lansat mesaje împotriva judecătorilor de la CCR. S-a comunicat mult și pe 7 noiembrie, în context de acțiuni de campanie electorală, dar și cu mesaje post-alegerile americane.

Grafic NewsVibe. Evoluția volumului de postări Facebook ale liderilor politici români în ultima lună, precum și a impactului estimat al acestora.

Teme centrale în comunicare. A rămas constant ritmul de folosire a unor termeni uzuali pentru aceste mesaje politice, precum România, români și UE, dar se remarcă și intensificarea folosirii sintagmelor PSD (amintit frecvent mai ales de Elena Lasconi și Nicolae Ciucă) și Marcel Ciolacu (invocat tot de candidata USR, precum și de Mircea Geoană). S-a comunicat mult și despre Republica Moldova, în contextul alegerilor prezidențiale și al referendumului, precum și despre Rusia.

Grafic NewsVibe. Cuvintele cheie folosite cel mai frecvent în comunicarea pe Facebook a liderilor politici în ultima lună

Contexte principale ale comunicării. Alegerile au avut prim-planul domeniilor despre care s-a comunicat, în combinație cu Guvernarea și Politica internă. De remarcat că tematica aferentă Războiului a dispărut din zona principală de comunicare a liderilor.

Grafic NewsVibe. Domenii despre care au postat cel mai mult liderii politici în ultima lună.

Trenduri vizuale. DIn perspectiva emoji, au dominat simbolurile de materiale audio-vizuale folosite în context de materiale de campanie, mai ales de Kelemen Hunor, precum și steagul României și globul pământesc. Dintre emoții se remarcă groaza, emoji folosit mai ales de Victor Ponta.

Grafic NewsVibe. Top emoji în comunicarea pe Facebook a principalilor lideri politici, în ultima lună.

Din perspectiva celor mai folosite hashtag-uri, se remarcă din nou cele care fac referire la nume unor candidați sau sloganuri utilizate de aceștia în comunicare: #elenalasconi; #inslujbatarii; #romaniasigurasiprospera. Dintre partidele promovate astfel, se evidențiază #pnl, #psd și #reper.

Grafic NewsVibe. Top hashtags în comunicarea pe Facebook a principalilor lideri politici, în ultima lună.

 

Notă. Au fost incluși în analiză principalii lideri politici activi pe Facebook (actualul președinte și premier, primarul Capitalei, actuali și foști președinți de partide, precum și lideri informali semnificativi pentru formațiunile lor politice).

*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.