Transportul militar în Europa se confruntă cu dificultăți majore, precum poduri slăbite, tuneluri înguste și birocrație excesivă. Proiecte ca Rail Baltica vizează integrarea statelor baltice în rețeaua europeană pentru a facilita deplasarea rapidă a echipamentelor grele. NATO planifică mutarea a 200.000 de soldați și mii de vehicule din SUA, Canada și Marea Britanie spre estul Europei, dar fiecare aspect logistic trebuie să funcționeze perfect.
Deciziile politice rapide sunt esențiale, mai ales în situații de criză, cum a fost concentrarea trupelor ruse la granița cu Ucraina. Complicațiile cresc din cauza necesității de a traversa țări neimplicate în conflict, respectând diverse reguli vamale și legislative. Oficialii lucrează la un 'Schengen militar' pentru a uniformiza aceste reguli, dar provocările de securitate cibernetică rămân. Obiectivul este reducerea timpului de mobilizare de la 45 de zile la 3-5 zile.
În acest context, ministrul apărării român a subliniat că armata este pregătită, dar nu a oferit detalii clare despre capacitatea de apărare în fața unei invazii. De asemenea, retragerea trupelor americane din România complică situația, iar fostul președinte Băsescu a avertizat că România trebuie să se poată apăra singură timp de două luni până la sosirea forțelor NATO.
Surse