Uniunea Europeană a amânat publicarea propunerilor pentru sectorul auto, inițial programată pentru 10 decembrie, în cadrul revizuirii regulamentului privind emisiile de carbon. Această decizie vine pe fondul negocierilor în desfășurare între statele membre, care caută o poziție comună. Termenul-limită stabilit în 2022 prevede ca, din 2035, să nu mai fie comercializate mașini noi care emit CO2, ceea ce ar exclude vehiculele cu motoare termice. Totuși, presiunea politică crește, cu un grup de șase premieri cerând permisiunea de a vinde modele hibride și cu celule de combustibil după 2035.
Industria auto europeană solicită flexibilitate, având în vedere vânzările sub așteptări și competiția din China. Oficialii sugerează că pachetul ar putea fi amânat până în 2026, iar contextul economic complică și mai mult situația, cu costuri ridicate și incertitudini pentru producători. Franța promovează vehiculele electrice, în timp ce giganții auto cer claritate pentru a-și planifica investițiile viitoare.