2 July 09:50
International
www.shutterstock.com
Australian airline Qantas has detected unusual activity on a third-party platform, exposing the data of six million customers, including names, email addresses and phone numbers. Although financial information was not compromised, Qantas has isolated the system and notified authorities. CEO Vanessa Hudson apologized to customers, stressing there would be no impact on operations. The attack joins a series of security breaches in Australia that highlight the vulnerability of the public and private sector.
Sources
Atac cibernetic de amploare la o mare companie aeriană. Milioane de date personale ale clienților au fost preluate și expuse
O companie aeriană a fost ținta atacurilor cibernetice. Cum i-a afectat pe pasageri
Un atac cibernetic al Qantas ar fi putut fura o cantitate „semnificativă” de date de la șase milioane de clienți
Qantas says hackers breached system holding data on 6 million customers
Atac cibernetic de amploare la o mare companie aeriană. Milioane de date personale ale clienților au fost preluate și expuse
Un atac cibernetic asupra companiei aeriene australiene Qantas expune până la şase milioane de profiluri ale clienţilor / Au fost sustrase nume, adrese de e-mail, numere de telefon, date de naştere şi numere de zbor frecvent