29 iulie 16:31
Spotify este acuzat că folosește tactici asemănătoare "payola" pentru promovarea unor artiști, însă industria muzicală refuză să discute acest subiect.
Calin Nicolescu
Foto Pixabay
O serie de tactici, inclusiv acorduri asemănătoare "payola" pe Spotify, sunt folosite pentru promovarea unor artiști pe care oamenii nu i-au ales să îi asculte - însă industria muzicală refuză să discute aceste practici. O dezbatere aprinsă a fost declanșată în mediul online după ce utilizatorii au observat că aceleași piese sunt redate în mod repetat pe platforma Spotify. Acuzațiile includ folosirea abuzivă a algoritmului de redare automată, care adaugă în mod constant anumite piese în lista de redare a utilizatorilor, indiferent de preferințele acestora. În plus, a fost adusă în discuție și o nouă funcție numită "modul de descoperire", care le permite artiștilor să renunțe la o parte din drepturile de autor în schimbul promovării în zonele conduse de algoritmi de pe aplicație.