
Un nou sondaj realizat de BRD – Groupe Societe Generale și Fundația Friends For Friends relevă că tinerii din Generația Z din România se confruntă cu un mediu economic și digital complex, având nevoie de mai multă educație financiară. 85% dintre respondenți afirmă că ar avea nevoie de informații suplimentare pentru a se simți pregătiți pentru viitor. Studiul arată că 62% dintre studenți se consideră bine informați financiar, iar 81% recunosc tentativele de fraudă online.
Tinerii se orientează spre cariere în IT și antreprenoriat, 40% preferând opțiunea antreprenorială. De asemenea, 58% dintre studenți urmăresc atent schimbările politice din România, indicând o deschidere către problemele macrosociale. Deși facultatea este văzută ca un instrument important pentru carieră, 57% dintre studenți consideră că învățământul superior se concentrează prea mult pe teorie și nu suficient pe competențele practice. Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 1001 tineri, reprezentativ pentru populația de 18-25 de ani din România.