20 十一月 21:58
信息与通信技术
Foto: pixabay.com
根据欧洲委员会发布的《2025年教育与培训监测报告》,罗马尼亚在STEM教育方面面临显著缺陷,尽管学生和大学生在这些领域的参与率接近欧洲平均水平。罗马尼亚年轻人缺乏足够的基础知识,尤其是在数学和科学方面,而教学过程过于集中于理论,实践活动则相对较少。尽管36%的职业教育与培训(EFP)学生和30.9%的大学生注册于STEM领域,但毕业生人数较少,每1000名20至29岁年轻人中仅有19名毕业生。
报告强调了改善教师培训的必要性,教师未能接受现代教学方法的适当培训。此外,EFP领域的教师短缺问题在STEM领域尤为严重。2024年7月,欧洲委员会主席乌尔苏拉·冯·德·莱恩提出了一项战略计划,以鼓励更多女孩和女性投身于STEM职业,并增加中等水平EFP文凭的数量。
报告强调了改善教师培训的必要性,教师未能接受现代教学方法的适当培训。此外,EFP领域的教师短缺问题在STEM领域尤为严重。2024年7月,欧洲委员会主席乌尔苏拉·冯·德·莱恩提出了一项战略计划,以鼓励更多女孩和女性投身于STEM职业,并增加中等水平EFP文凭的数量。
来源
Tot mai mulți tineri români din învățământul profesional aleg domeniile STEM, însă nu au suficiente cunoștințe de bază la matematică și științe. Predarea pune accent prea mare pe teorie și prea puțin pe practică, arată Monitorul Educației și Formării 2025
jurnalul stiintific
Adolescenții aleg să studieze subiecte STEM. Este un semn al vremurilor