Ieri 15:58
Știință IT&C
Foto: pixabay.com
Conform raportului Monitorul Educației și Formării 2025, publicat de Comisia Europeană, România se confruntă cu deficiențe semnificative în educația STEM, în ciuda unei participări ridicate a elevilor și studenților în aceste domenii, apropiată de media europeană. Tinerii români nu dispun de cunoștințe de bază suficiente, în special în matematică și științe, iar procesul de predare se concentrează prea mult pe teorie și prea puțin pe activități practice. Deși 36% dintre elevii din educația și formarea profesională (EFP) și 30,9% dintre studenți sunt înscriși în domenii STEM, numărul absolvenților este scăzut, cu doar 19 absolvenți la fiecare 1.000 de tineri cu vârste între 20 și 29 de ani.
Raportul subliniază necesitatea îmbunătățirii formării cadrelor didactice, care nu beneficiază de instruire adecvată în metode moderne de predare. De asemenea, deficitul de cadre didactice în domeniul EFP se adâncește, în special în STEM. În iulie 2024, președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a propus un plan strategic pentru a încuraja mai multe fete și femei să se îndrepte spre cariere în STEM și pentru a crește numărul de diplome EFP de nivel secundar.
Raportul subliniază necesitatea îmbunătățirii formării cadrelor didactice, care nu beneficiază de instruire adecvată în metode moderne de predare. De asemenea, deficitul de cadre didactice în domeniul EFP se adâncește, în special în STEM. În iulie 2024, președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a propus un plan strategic pentru a încuraja mai multe fete și femei să se îndrepte spre cariere în STEM și pentru a crește numărul de diplome EFP de nivel secundar.
Surse
Tot mai mulți tineri români din învățământul profesional aleg domeniile STEM, însă nu au suficiente cunoștințe de bază la matematică și științe. Predarea pune accent prea mare pe teorie și prea puțin pe practică, arată Monitorul Educației și Formării 2025
jurnalul stiintific
Adolescenții aleg să studieze subiecte STEM. Este un semn al vremurilor