A Románia kormánya úgy döntött, hogy 2026. június 1-jéig elhalasztja a RO e-Faktúra rendszerének bevezetését az adóköteles magánszemélyek számára, akiket a CNP azonosít. Ez az intézkedés célja, hogy alkalmazkodási és tesztelési időszakot biztosítson a platform számára, hasonlóan ahhoz, amit a magánszemélyek mezőgazdászoknak adtak. Ezenkívül jogszabályi módosításokat fogadtak el a másodlagos telephelyek adózási nyilvántartásának egyszerűsítése érdekében, amelyek bérjövedelmet generálnak.
A legutóbbi rendelet módosítja a 207/2015. számú törvényt a költségvetési eljárásról, eltörölve egy olyan cikket, amely ellentétes volt Románia OECD-vel szembeni kötelezettségvállalásaival, a kettős adóztatás megelőzése és a költségek levonhatóságának diszkriminációmentességének biztosítása érdekében. A kormány új szabályozással fog visszatérni ebben az értelemben, az OECD-hez való csatlakozási folyamat keretében, ahol Románia 25-ből 19 szükséges véleményt szerzett. A módosítások célja a több másodlagos telephellyel rendelkező adózók eljárásainak egyszerűsítése is, eltörölve a kötelező adózási nyilvántartást ezekre bizonyos feltételek mellett.
A legutóbbi rendelet módosítja a 207/2015. számú törvényt a költségvetési eljárásról, eltörölve egy olyan cikket, amely ellentétes volt Románia OECD-vel szembeni kötelezettségvállalásaival, a kettős adóztatás megelőzése és a költségek levonhatóságának diszkriminációmentességének biztosítása érdekében. A kormány új szabályozással fog visszatérni ebben az értelemben, az OECD-hez való csatlakozási folyamat keretében, ahol Románia 25-ből 19 szükséges véleményt szerzett. A módosítások célja a több másodlagos telephellyel rendelkező adózók eljárásainak egyszerűsítése is, eltörölve a kötelező adózási nyilvántartást ezekre bizonyos feltételek mellett.
Források
Guvernul introduce un termen de tranziţie pentru RO e-Factura, până la 1 iunie 2026 / Modificări la Codul Fiscal
Guvernul a decis un termen de tranziţie pentru RO e-Factura, până la 1 iunie 2026
Guvernul introduce un termen de tranziție pentru RO e-Factura, până la 1 iunie 2026 * Newsweek România
Termen de tranziție pentru RO e-Factura, până la 1 iunie, pentru persoanele fizice impozabile, anunță Guvernul
Guvernul introduce un termen de tranziţie pentru RO e-Factura, până la 1 iunie 2026
Legfrissebb hírek
22:57
Traian Băsescu szerint az AUR „elérte növekedési potenciáljának határát”, és magyarázatot kell adnia „a televízióknak adott pénzekről”
22:50
A Paramount Skydance és a Warner Bros Discovery a 110 milliárd dolláros tranzakció lezárását követően megalapítja a Skydance-t
22:36
A tiltakozások hatodik napja a Központi Fogdánál: Călin Georgescu támogatói annak szabadon bocsátását követelik
22:14
Traian Băsescu a kormányválságról: „Nincs más megoldásuk, mint egy független miniszterelnök”
21:56
A brit Zöld Párt megszavazta, hogy a cionizmust rasszizmusként minősítsék / Izrael azzal vádolja a pártot, hogy legitimálja a terrorizmust
További hírek megtekintése