icon

Rămâi conectat la știrile care contează, fii primul care află! Notificările sunt selectate de redacție pentru știrile cu adevărat importante!

Nu, mulțumesc
Mă abonez
Secțiuni
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Alegeri 2025
  • Economie
  • Politică
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Mediu
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
Despre Noi
Contact
Politica de confidențialitate
Termeni și condiții
Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
  • Ultima oră
  • Exclusiv
    • Sondaje INSCOP
    • Podcast
    • Alegeri 2025
    • Economie
    • Politică
    • Actualitate
    • Internațional
    • Sport
    • Sănătate
    • Educație
    • Mediu
    • Știință IT&C
    • Arte & Lifestyle
    • Opinii
156 știri noi în ultimele 24 de ore
  1. Acasă
  2. Exclusiv
30 septembrie 10:42
Conținut exclusiv

E-Politics by NewsVibe. Topul miniștrilor activi online, în ultima lună

Adrian Rusu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Prima zi de școală și inundațiile care au afectat județul Galați au fost evenimentele cu prilejul cărora au comunicat cel mai intens membrii guvernului în mediul online în ultima lună, iar premierul Ciolacu și-a dominat din nou colegii prin volumul acestei comunicări, arată datele monitorizate și procesate cu ajutorul NewsVibe, platformă inovativă de măsurare a conversațiilor online.

Membrii cabinetului au produs aproape 600 de mesaje publice pe Facebook în intervalul analizat, semnificativ mai mult decât în luna anterioară. Continuă să conducă la capitolul intensitate a comunicării prim-ministrul Marcel Ciolacu, iar pe locurile următoare se clasează ministrul Mediului, Mircea Fechet, și ministrul Energiei, Sebastian Burduja. Aceștia sunt urmați de alți doi miniștri liberali, Raluca Turcan și Ligia Deca. Primul nume din PSD, în afară de premier, este abia pe locul 8 în acest top, ceea ce este remarcabil.

Grafic NewsVibe. Topul miniștrilor, după volumul comunicării pe propriile canale de Facebook în ultima lună

Clasamentul după impact – adică publicul potențial la care au ajuns aceste postări, estimat printr-un algoritm de calcul NewsVibe – este dominat tot de Marcel Ciolacu, urmat de Alina Gorghiu, Raluca Turcan, Sebastian Burduja și Sorin Grindeanu.

Grafic NewsVibe. Topul miniștrilor, după impactul estimat al paginilor proprii de Facebook în ultima lună

Printre cele mai importante momente de amplificare a conținutului produs de membrii cabinetului pentru zona rețelelor sociale, se numără ziua de 9 septembrie – marcată de deschiderea anului școlar, și 10 septembrie, cu activități multiple dinspre mai mulți miniștri, inclusiv participări la emisiuni TV și mesaje lansate cu acest prilej.  De asemenea, inundațiile au fost moment de vârf, cu deplasarea mai multor miniștri la Galați și acțiuni sau mesaje despre acest subiect (15-16 septembrie).

Grafic NewsVibe. Evoluția volumului de postări Facebook ale miniștrilor români în ultima lună, precum și a impactului estimat al acestora.

Teme centrale în comunicare. Ca și în luna anterioară, miniștrii continuă să folosească intensiv referiri la România, români, Europa și Guvern. Galați a fost un termen invocat des în comunicarea mai multor membri ai guvernului, în special miniștrii Burduja și Fechet și premierul Ciolacu. La  Republica Moldova s-au referit mai ales de miniștrii Ivan și Burduja. O altă țară invocată a fost Ucraina (în special în mesajele ministrului Tîlvăr).

Marcel Ciolacu rămâne numele de lider politic cel mai invocat în postările miniștrilor, dar a fost menționat destul de frecvent și Nicolae Ciucă. Ministerul amintit cel mai des în comunicarea colectivă a membrilor cabinetului a fost cel al Educației.  Alte elemente care s-au regăsit frecvent în comunicarea membrilor guvernului sunt elev și profesor, dar s-a discutat și despre droguri, în contextul acțiunilor de combatere a consumului sau traficului. Trimiteri la PNL s-au făcut mai mult decât despre PSD, la fel ca și în luna anterioară.

Grafic NewsVibe. Cuvintele cheie folosite cel mai frecvent în comunicarea pe Facebook a miniștrilor în ultima lună

Domeniile despre care liderii au comunicat cel mai mult au fost Infrastructura (în contextul inundațiilor), Educația (legat mde începerea școlii) și Guvernarea în general, dar au existat și mesaje pe teme de Politică internă. Referirile clasificate de algoritmii NewsVibe drept postări despre Alegeri au fost minoritare.

Grafic NewsVibe. Teme despre care au postat cel mai mult liderii politici în ultima lună.

Ca și anterior, principalele emoji folosite în comunicarea pe Facebook a miniștrilor sugerează accentul plasat pe realizări (țintă atinsă, obiectiv bifat) și pe rezultate sau ascensiune (grafice cu linii ascendente). Au rămas vizibile și simbolurile de parteneriat, folosite mai ales de Bogdan Ivan, ca și drapelul american, alături de mult mai dominantul tricolor românesc.

Grafic NewsVibe. Top emoji în comunicarea pe Facebook a miniștrilor, în ultima lună.

La capitolul hashtags se remarcă  #ministrupsd și #bogdanivan, precum si #pnl.

Grafic NewsVibe. Top hashtags în comunicarea pe Facebook a miniștrilor, în ultima lună.

 

Notă. Au fost incluși în analiză membrii Guvernului României care au pagini active de Facebook.

*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview app preview
exclusiv ministrii top ministrii online e-politics

Recomandările redacției

main event image
Sondaje INSCOP
ieri 08:49

IUNIE 2025: BAROMETRUL Informat.ro - INSCOP Research: Așteptările populației privind evoluția economică a României | 85.9% dintre români se așteaptă ca România să se confrunte în următoarele luni cu probleme economice

main event image Play button
ieri 16:29
Podcast

Podcast "Oameni Informați": Cum au mai fost viciate alegerile, dincolo de fenomenul Călin Georgescu

main event image
Economie
ieri 16:53

Antreprenorul Dragoș Roșca a lansat BoldMind Fund I, un fond de 60 milioane euro destinat investițiilor în companii din România, Bulgaria și Croația

Surse
imagine sursa
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview
app store badge google play badge
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Alegeri 2025
  • Economie
  • Politică
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Mediu
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
  • Despre Noi
  • Contact
Politica de confidențialitate
Politica de cookies
Termeni și condiții
Licențe open source
Toate drepturile rezervate Strategic Media Team SRL

Tehnologie in parteneriat cu

anpc-sal anpc-sol