icon

Rămâi conectat la știrile care contează, fii primul care află! Notificările sunt selectate de redacție pentru știrile cu adevărat importante!

Nu, mulțumesc
Mă abonez
search icon
search icon
Flag Arrow Down
Română
Română
Magyar
Magyar
English
English
Français
Français
Deutsch
Deutsch
Italiano
Italiano
Español
Español
Русский
Русский
日本語
日本語
中国人
中国人

Modifică limba

arrow down
  • Română
    Română
  • Magyar
    Magyar
  • English
    English
  • Français
    Français
  • Deutsch
    Deutsch
  • Italiano
    Italiano
  • Español
    Español
  • Русский
    Русский
  • 日本語
    日本語
  • 中国人
    中国人
Secțiuni
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Diaspora
  • Republica Moldova
  • Politică
  • Economie
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
  • Alegeri 2025
  • Mediu
Despre Noi
Contact
Politica de confidențialitate
Termeni și condiții
Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
  • Ultima oră
  • Exclusiv
    • Sondaje INSCOP
    • Podcast
    • Diaspora
    • Republica Moldova
    • Politică
    • Economie
    • Actualitate
    • Internațional
    • Sport
    • Sănătate
    • Educație
    • Știință IT&C
    • Arte & Lifestyle
    • Opinii
    • Alegeri 2025
    • Mediu
40 știri noi în ultimele 24 de ore
  1. Acasă
  2. Exclusiv
2 octombrie 11:17
Conținut exclusiv

Digital Duel by NewsVibe. Top 5 prezidențiabili în spațiul online, în ultima lună

Adrian Rusu
whatsapp
facebook
linkedin
x
copy-link copy-link
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Marcel Ciolacu domină, pentru a patra lună consecutiv, confruntarea vizibilității online a principalilor prezidențiabili, dar vizibilitatea lui Mircea Geoană a realizat un salt major odată cu oficializarea candidaturii sale, conform datelor NewsVibe, platformă integrată pentru monitorizarea și analiza conversațiilor online.

Astfel, candidatul independent Mircea Geoană a înregistrat cea mai mare creștere a volumului de mențiuni online, o amplificare cu 230% comparativ cu luna precedentă. O creștere considerabilă a înregistrat și numărul referirilor la Elena Lasconi, cu 68% mai multe decât anterior. Liderul PNL Nicolae Ciucă a fost și el menționat mai mult, în timp ce prezidențiabilul PSD și-a păstrat un nivel similar al vizibilității în sursele online relevante. George Simion, președintele și candidatul AUR, a obținut de 3 ori mai multe mențiuni decât Diana Șoșoacă, lidera SOS.

Top 5 prezidențiabili după vizibilitatea online

  1. Marcel Ciolacu (11.640 mențiuni)
  2. Nicolae Ciucă (6.375 mențiuni)
  3. Mircea Geoană (3.067 mențiuni)
  4. Elena Lasconi (2.927 mențiuni)
  5. George Simion (2.657 mențiuni)

Notă – au fost reținute în top doar mențiunile din sursele relevante online și social media (surse validate de platforma NewsVibe)

Graficul evoluției comparative a volumului de mențiuni este marcat de mai multe momente de expunere mare a lui Marcel Ciolacu, dar spre deosebire de lunile anterioare, dominația sa nu mai este la fel de categorică în raport cu ceilalți candidați. Unul dintre cele mai vizibile momente, cu multe referiri online la numele premierului, a venit pe finalul lui septembrie și a coincis cu atacul președintelui Iohannis pe tema portofoliului negociat în cadrul Comisiei Europene.

Desemnarea oficială de către forurile de partid PNL a lui Nicolae Ciucă drept candidat prezidențial i-a creat acestuia un vârf de vizibilitate ce a depășit nivelul conversațiilor despre toți contracandidații pe 15 septembrie, cu 699 de mențiuni și peste 8,2 milioane de vizualizări estimate.

Anunțul oficial al candidaturii lui Mircea Geoană i-a adus acestuia peste 430 de mențiuni și un reach estimat de peste 6,4 milioane vizualizări.

Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul numărului de mențiuni generate în surse relevante online și Facebook de primii 5 candidați prezidențiali,  în ultima lună

Ca estimare de public atins cumulat prin referirile la numele său, Ciolacu, deși a dominat per total, a fost depășit în câteva momente de Nicolae Ciucă. Și Mircea Geoană l-a concurat la capitolul impact în ziua confirmării candidaturii, fără să-l depășească însă. Înscrierea oficială a candidaturii lui George Simion, pe finalul lunii septembrie, i-a adus acestuia un plus de vizualizări provenite din surse cu scor mare de impact, iar implicarea sa în acțiuni la Galați în contextul inundațiilor și asocierea cu Gigi Becali i-a asigurat mediatizare destul de consistentă pe finalul intervalului analizat.

Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul impactului generat în surse relevante online și Facebook de mențiunile despre primii 5 candidați prezidențiali, în ultima lună

Motorul de analiză concurențială creat de NewsVibe evaluează forța acestor actori politici de a penetra spațiul online raportat direct la competitorii lor. Constatăm astfel că s-a restrâns major avansul de vizibilitate al liderului PSD, care a acumulat 44% din totalul mențiunilor despre toți cei 5 candidați (față de 60% anterior) și 39% din impactul cumulat al acestora (comparativ cu 51% în luna precedentă). Geoană, în schimb, a crescut la 11% din ponderea totală a vizibilității candidaților (față de 5% anterior) și 15% din impact (față de 8% anterior). Președinta USR Lasconi, deși virtual la egalitate cu acesta ca vizibilitate, a fost menționată ceva mai rar decât Geoană de sursele cu impact mare.

Grafice NewsVibe. Ponderea numărului de mențiuni (stânga), respectiv impactului mențiunilor (dreapta) despre fiecare candidat din totalul cumulat de mențiuni despre toți 5

Trendul de accelerație este un calcul de impact NewsVibe care indică ritmul crescut de mențiuni comparativ cu perioada anterioară, subliniind salturi considerabile în expunerea publică. Se observă intensificarea majoră a referirilor la Geoană în prima parte a lunii septembrie, după o perioadă de vizibilitate mai scăzută, precum și revenirea la un ritm constant, ulterior anunțului candidaturii.

Și în cazul Elenei Lasconi se evidențiază un ritm susținut în prima parte a lunii septembrie, pe fondul unor apariții TV, precum și al mai multor atacuri la adresa altor lideri; un număr de mențiuni se datorează inclusiv știrilor despre alerta cu bombă de la hotelul din Timișoara unde era cazată candidata.

Grafic NewsVibe. Momente de creștere accelerată a volumului mențiunilor despre primii 5 candidați prezidențiali în surse relevante de presă online și Facebook, în ultima lună

*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 

ȘTIRI PE ACELEAȘI SUBIECTE

event image
Exclusiv
DIGITAL DUEL by NewsVibe. TOP 5 partide în spațiul online românesc, în ultima săptămână
event image
Exclusiv
DIGITAL DUEL by NewsVibe. TOP 5 partide în spațiul online românesc, în ultima săptămână
event image
Exclusiv
DIGITAL DUEL by NewsVibe. TOP 5 partide în spațiul online românesc, în ultima săptămână
event image
Exclusiv
DIGITAL DUEL by NewsVibe. TOP 5 partide în spațiul online românesc, în ultima săptămână
event image
Exclusiv
DIGITAL DUEL by NewsVibe. TOP 5 partide în spațiul online românesc, în ultima săptămână
event image
Exclusiv
DIGITAL DUEL. TOP 5 partide în spațiul online românesc, în ultima săptămână
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview app preview
exclusiv digital duel prezenta online politică alegeri prezidentiale news vibe

Informat Moldova

main event image
Republica Moldova
19 septembrie 14:40

Eventualitatea suspendării Planului de Creștere Economică al Moldovei de 1,9 miliarde euro ar putea afecta grav economia și integrarea europeană a țării.

Surse
imagine sursa

Recomandările redacției

main event image
Actualitate
ieri 20:50

MAE informează românii despre un atac cibernetic care a afectat aeroporturile din Londra, Berlin și Bruxelles, recomandând verificarea zborurilor

Surse
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
main event image Play button
19 septembrie 13:57
Podcast

Podcast: Criza de la mijlocul carierei – discriminare, reinventare și curajul profesioniștilor 40+

app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview
app store badge google play badge
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Diaspora
  • Republica Moldova
  • Politică
  • Economie
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
  • Alegeri 2025
  • Mediu
  • Despre Noi
  • Contact
Politica de confidențialitate
Politica de cookies
Termeni și condiții
Licențe open source
Toate drepturile rezervate Strategic Media Team SRL

Tehnologie in parteneriat cu

anpc-sal anpc-sol