sâmbătă 18:59
Internațional
Foto: pixabay.com
Japonia, cunoscută pentru giganții săi auto și promovarea electrificării, a surprins piețele prin aprobarea unui program economic masiv care sprijină combustibilii clasici. Sub conducerea premierului Sanae Takaichi, guvernul va elimina accizele pe benzină și va interveni pentru a reduce prețul la pompă cu până la 50%. Această decizie vine într-un moment în care tranziția globală către energie verde încetinește, iar constructorii auto japonezi par să câștige timp în fața presiunilor de a adopta vehicule 100% electrice.
Guvernul alocă aproximativ 117 miliarde euro, cel mai mare program economic de la pandemie, pentru a reduce prețurile carburanților, având în vedere inflația persistentă care a afectat veniturile gospodăriilor. În Japonia, unde transportul personal este esențial, măsurile rapide și vizibile sunt prioritizate. Deși automobilele electrice nu au avut succesul anticipat, guvernul consideră că vehiculele pe combustie internă, inclusiv hibridele, vor continua să joace un rol important în următorul deceniu. Eliminarea accizelor pe benzină sugerează că tranziția energetică rapidă este, momentan, prea costisitoare din punct de vedere social și economic, iar această abordare ar putea influența și alte țări să regândească obiectivele de electrificare. Analiștii sugerează că am putea asista la un 'nou realism energetic', în care electricele coexistă cu hibridele și mașinile pe benzină.
Guvernul alocă aproximativ 117 miliarde euro, cel mai mare program economic de la pandemie, pentru a reduce prețurile carburanților, având în vedere inflația persistentă care a afectat veniturile gospodăriilor. În Japonia, unde transportul personal este esențial, măsurile rapide și vizibile sunt prioritizate. Deși automobilele electrice nu au avut succesul anticipat, guvernul consideră că vehiculele pe combustie internă, inclusiv hibridele, vor continua să joace un rol important în următorul deceniu. Eliminarea accizelor pe benzină sugerează că tranziția energetică rapidă este, momentan, prea costisitoare din punct de vedere social și economic, iar această abordare ar putea influența și alte țări să regândească obiectivele de electrificare. Analiștii sugerează că am putea asista la un 'nou realism energetic', în care electricele coexistă cu hibridele și mașinile pe benzină.