În Germania, TÜV-Verband solicită reguli mai stricte pentru vehiculele mai vechi, în special pentru cele care nu respectă normele de poluare. Scopul este reducerea poluării și îmbunătățirea calității aerului, iar estimările arată că noua reglementare ar putea afecta aproximativ 16 milioane de vehicule, aproape o treime din parcul auto german. În prezent, autoturismele trec prin inspecția tehnică obligatorie la fiecare doi ani, dar modelele mai vechi trec testele doar la limită, fără măsurători riguroase ale emisiilor.
Problema a fost accentuată de scandalul Dieselgate, care a scos la iveală manipulările emisiilor de către Volkswagen. Tribunalul Administrativ Superior din Schleswig-Holstein a decis recent că tehnologia 'termo-fereastră' nu poate fi aprobată, iar organizațiile de mediu cer actualizarea software-ului vehiculelor afectate. Comisia Europeană analizează, de asemenea, reforme ale testelor de emisii care ar putea afecta și vehiculele pe benzină mai vechi. TÜV subliniază necesitatea unor măsuri mai dure pentru protejarea sănătății publice, având în vedere că alte țări au implementat deja teste stricte pentru emisiile de oxizi de azot.