Într-o discuție recentă, ministrul Educației, Daniel David, a declarat că analfabetismul funcțional în rândul elevilor se datorează în principal lipsei de pregătire a cadrelor didactice. El a subliniat că, deși nu poate atribui 100% responsabilitatea profesorilor, majoritatea acesteia lor le revine, având în vedere că elevii vin cu un nivel normal de inteligență și creativitate. Ministrul a argumentat că, dacă un elev ajunge în clasa a VIII-a fără competențe de bază, vina revine profesorilor care l-au avut în grijă. Reacția sindicatelor a fost rapidă, Sindicatul Învățământ Preuniversitar Argeșean (SIPA) catalogând afirmațiile ministrului drept calomnioase și ofensatoare. Sindicatul a subliniat că profesorii lucrează cu profesionalism în ciuda subfinanțării sistemului educațional și a criticat lipsa unei politici coerente de educație, manualele depășite și numărul mare de elevi în clase. De asemenea, ei au menționat că România nu respectă angajamentul de a aloca 6% din PIB pentru educație, iar formarea continuă a profesorilor este insuficientă și lipsită de coerență.
Surse