Bruxelles, 1 decembrie 2025 Comisia Europeană a aprobat, în temeiul Regulamentului UE privind concentrările economice, preluarea integrală a Carrefour Italia S.p.A. de către compania italiană NewPrinces S.p.A. Evaluarea Executivului arată că tranzacția nu ridică probleme de concurență în sectoarele în care cele două companii sunt active, având în vedere impactul limitat asupra pieței italiene de retail alimentar și a lanțurilor de aprovizionare.
Pe scurt UE a aprobat ca NewPrinces să cumpere Carrefour Italia, după ce a verificat că nu vor exista probleme pentru consumatori.
Carrefour Italia este partea italiană a lanțului internațional de supermarketuri, iar NewPrinces este o companie italiană care produce și distribuie alimente.
Comisia a decis că piața din Italia rămâne competitivă și că tranzacția nu va crea o poziție dominantă.
Decizia a fost luată în cadrul procedurii obișnuite de analiză a concentrărilor, Comisia concluzionând că operațiunea nu va reduce oferta disponibilă pentru consumatori și nu va afecta în mod negativ concurența între comercianții cu amănuntul sau furnizorii care operează în Italia. Regulamentul UE privind concentrările economice obligă instituția să verifice dacă o astfel de tranzacție poate distorsiona piața prin crearea unei poziții dominante; în acest caz, Comisia a constatat că riscurile sunt minime.
Carrefour Italia S.p.A. este filiala italiană a grupului francez Carrefour, unul dintre cei mai mari retaileri alimentari din lume. Carrefour Italia operează supermarketuri, hipermarketuri și magazine de proximitate în mai multe regiuni ale țării. Tranzacția vizează operațiunile locale ale grupului, fără a afecta activitatea Carrefour din alte state membre ale UE.
NewPrinces S.p.A. este o companie italiană activă în sectorul alimentar, în special în producția și distribuția de produse alimentare prin lanțuri de retail. Deși mai puțin cunoscută la nivel internațional, compania deține operațiuni consolidate în producția de alimente ambalate și distribuția acestora în supermarketuri și magazine locale. Preluarea Carrefour Italia marchează o extindere semnificativă în zona de retail, permițând NewPrinces să-și integreze lanțurile de producție și distribuție într-un portofoliu mai larg de puncte de vânzare.
Comisia notează că, în ciuda dimensiunii operațiunilor Carrefour Italia, poziția combinată a celor două companii nu va crea o concentrare excesivă pe piață. Segmentul de retail alimentar italian rămâne foarte competitiv, cu prezența marilor lanțuri naționale și internaționale, a rețelelor de discount, a comerțului tradițional și a platformelor online.
Evaluarea Executivului european a fost realizată prin procedura standard, fără a necesita o investigație aprofundată (Phase II), ceea ce sugerează că tranzacția prezintă riscuri reduse pentru funcționarea pieței unice.
https://2eu.brussels/articol/stiri/comisia-europeana-aproba-achizitia-carrefour-italia-de-catre-newprinces-fara-riscuri-pentru-concurenta