joi 10:33
Știință IT&C
www.shutterstock.com
Angajatorii din diverse domenii, inclusiv IT, marketing, inginerie și vânzări, cer din ce în ce mai mult competențe digitale și cunoștințe de inteligență artificială (AI) în anunțurile de angajare. Deși interesul pentru aceste abilități este în creștere, un sondaj realizat de eJobs arată că doar 40% dintre angajați folosesc AI în mod regulat la birou. Jumătate dintre angajatori consideră că angajații nu sunt suficient familiarizați cu aceste instrumente. În prezent, există aproximativ 1.500 de locuri de muncă care solicită competențe digitale și 5.000 care cer cunoștințe de AI sau machine learning. Majoritatea angajaților recunosc că le lipsesc abilitățile digitale, iar România se află pe ultimul loc în UE în utilizarea AI în companii. În acest context, angajatorii încep să implementeze programe de training pentru a îmbunătăți competențele digitale ale echipelor.
Surse
Topul celor mai căutate abilități digitale și de AI: digital marketing, analiză de date & business intelligence, generative AI & prompt engineering, machine learning și cybersecurity apar cel mai frecvent în anunțurile de angajare
Cum să te pregătești pentru prezent și viitor: Topul celor mai căutate abilități digitale și de AI