Deși campania pentru alegerile de la București a început oficial vineri, 21 noiembrie, atât numărul de mențiuni despre principalii candidați, cât și impactul estimat al acestora au scăzut față de săptămâna anterioară.
În ultimele zile, Ciprian Ciucu și Daniel Băluță au organizat evenimente publice pentru lansarea politică a candidaturilor și pentru prezentarea programelor electorale, iar pe piață au apărut noi sondaje privind procentele principalilor candidați. În același interval au existat și retrageri de candidaturi, care s-au contabilizat în susținerea lui Daniel Băluță de către Liviu Negoiță sau a Ancăi Alexandrescu de către Makaveli.
VIZIBILITATE ONLINE: VOLUM ȘI IMPACT. Conform datelor analizate cu ajutorul NewsVibe, platformă de monitorizare media cu suport AI, evenimentele din ultimele zile au determinat o nouă schimbare de ierarhie la nivelul vizibilității pentru cei patru candidați principali. Astfel, Cătălin Drulă urcă pe locul doi în top, devansându-l la limită pe Daniel Băluță și cu aproape 300 de mențiuni – pe Anca Alexandrescu.
Impactul estimat al mențiunilor îl plasează însă pe Cătălin Drulă pe primul loc. Deși mențiunile despre Ciprian Ciucu sunt mai numeroase, cele despre Drulă au un impact estimat cu peste 2,5 milioane de vizualizări mai mare.
Aceste evoluții în ierahia vizibilității candidaților vin pe fondul unei scăderi globale atât a numărului de mențiuni despre aceștia, cât și a impactului estimat al acestora.

Grafic NewsVibe. Reperele vizibilității online a principalilor candidați în cursa pentru PMB, în ultima săptămână: volum (număr de mențiuni], impact (vizualizări estimate), analiză de sentiment
TONUL CONVERSAȚIEI ONLINE. Candidații menționați cel mai frecvent în contexte negative sau polarizante continuă să fie Anca Alexandrescu și Cătălin Drulă, acesta din urmă fiind candidatul care generează cel mai ridicat nivel de emoție în dezbaterile din mediul digital. Fenomenul s-a amplificat în ultimele zile, pe fondul disputelor de la distanță, dar tot mai tensionate, dintre Cătălin Drulă și Ciprian Ciucu (numele acestuia din urmă fiind de asemenea discutat mai degrabă în contexte negative). În plus, aparițiile publice ale candidatului USR sunt marcate de atacuri directe și constante, în special la adresa candidaților PSD și PNL.
RITMUL COMPARATIV AL APARIȚIILOR. Evenimentele publice organizate de candidați pentru a marca lansarea politică a candidaturilor și pentru prezentarea structurată a programelor electorale, împreună cu noile date din sondajele apărute pe piață și reacțiile generate de acestea, au determinat cele mai importante vârfuri de vizibilitate pentru Ciprian Ciucu, Daniel Băluță și Cătălin Drulă.
În cazul Ancăi Alexandrescu, momentul care a generat cel mai important vârf de vizibilitate din ultimele zile a fost retragerea din cursa electorală a lui Makaveli, în favoarea jurnalistei de la Realitatea Plus.

Grafic NewsVibe. Evoluția la nivelul numărului de mențiuni despre principalii candidați în cursa pentru PMB, în ultima săptămână
ANALIZĂ CONCURENȚIALĂ. Evaluând comparativ ponderea volumului și impactului mențiunilor, motorul de analiză concurențială creat de NewsVibe evaluează forța actorilor politici de a penetra spațiul online, raportat direct la competitorii lor.
Atât numărul mențiunilor, cât și vizualizările estimate ale acestora scad semnificativ față de săptămâna trecută. Pe fondul acestor scăderi notabile, impactul mențiunilor despre Cătălin Drulă crește în total — chiar dacă și alți candidați înregistrează fluctuații, acestea sunt mult mai reduse și nu schimbă ierarhia generală.
Această evoluție indică două tendințe analitice relevante. Prima este că interesul general pentru campania de la București intră într-o fază de volatilitate. A doua este că polarizarea din jurul lui Cătălin Drulă devine un motor principal al vizibilității online. Chiar într-un context de scădere generală, candidatul USR reușește să capteze un nivel disproporționat de impact, ceea ce arată că prezențele sale publice și conflictul direct cu ceilalți candidați sunt reflectate de surse digitale cu public numeros.

Grafice NewsVibe. Ponderea numărului de mențiuni (stânga), respectiv impactului mențiunilor (dreapta) despre fiecare dintre cei patru candidați, din totalul cumulat de mențiuni despre toți