Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
102 știri noi în ultimele 24 de ore
acum 3 ore

SnapShot. Incendiile din Los Angeles – impact în mediul online românesc

Adrian Rusu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

În ultimele zile, presa din România a acordat o atenție semnificativă incendiilor devastatoare din Los Angeles, subiect care a captat rapid interesul publicului. Articolele au relatat în detaliu amploarea dezastrului, incluzând informații despre numărul de victime, evacuările masive și impactul devastator asupra comunităților locale. Mediul online a fost inundat de actualizări și imagini impresionante, contribuind la o creștere a interesului public față de această criză de o amploare fără precedent. Monitorizarea conversațiilor online evidențiază intensitatea valului de șoc resimțit de public, exprimat prin comentarii și distribuiri ale știrilor despre incendii și efectele lor.

Analiza realizată cu ajutorul NewsVibe, un instrument avansat de social listening și monitorizare online, arată că vârful interesului public a coincis cu cele mai critice momente ale incendiilor. Subiectul a fost discutat intens pe platformele de social media, iar în media tradițională a generat articole detaliate despre eforturile de combatere a flăcărilor și sprijinul internațional primit de autoritățile americane.

În ultima săptămână au existat aproximativ 1.600 de mențiuni despre situația din Los Angeles în sursele online cele mai relevante, validate de NewsVibe, cu un reach estimat la 46 de milioane de vizualizări. Vârful impactului s-a înregistrat pe 9 ianuarie, când pe lângă relatările factuale despre incendii, s-a văzut și declarația lui Donald Trump, în care îl acuză pe guvernatorul democrat al Californiei pentru incendii. În mod similar, a fost preluată și informația despre Donald Trump Jr. care dă indirect vina pe Ucraina pentru situația din Los Angeles, sugerând că pompierii ar duce lipsă de resurse inclusiv ca urmare a unor donații de echipamente.

Totodată, există un focus și asupra românilor afectați, cu relatări despre vedetele din România care se aflau în Los Angeles în timpul evenimentelor. Și Consulatul României s-a aflat în prim-plan după ce a publicat lista adăposturilor deschise pentru persoanele afectate.

Grafic NewsVibe: Evoluția volumului și impactului mențiunilor despre Los Angeles în ultima săptămână

Entitățile menționate cel mai des în cadrul postărilor și articolelor au în centru locurile specifice afectate de incendii – Los Angeles, California, SUA, Hollywood, Pacific Palisades, cea din urmă reprezentând o zonă rezidențială populată de vedete.

Accentul este pus și pe cetățenii americani, victime și casele afectate de către incendii. Pe plan politic, Joe Biden și Donald Trump beneficiază de o mediatizare relativ similară. MAE și Consulatul General al României reprezintă instituțiile românești vizibile în cadrul discuțiilor, în timp ce Andra Gogan apare ca urmare a prezenței sale în Los Angeles în timpul incendiilor. Printre vedetele care și-au pierdut casele se află și Billy Crystal și Mandy Moore.

Grafic NewsVibe: Topul cuvintelor cheie incluse în postările și articolele despre Los Angeles în ultima săptămână

În topul surselor care au abordat acest subiect se află în mare parte presa mainstream de mare impact, precum Libertatea, Stirileprotv.ro, Adevărul și Digi24. Trustul Intact Media Group are de asemenea o prezență considerabilă, prin paginile de Facebook Știri Antena 3, Sinteza Zilei Oficial, Antena 3 și Observator.

Topul este completat de prezența paginilor de Facebook tvrinfo.ro și MagnaNews.ro.

Grafic NewsVibe: Topul surselor online relevante care au menționat cel mai frecvent subiectul în ultimul an

Emoji-urile cele mai populare evocă mai ales un sentiment de tristețe, cu trimiteri directe la incendii. Steagurile utilizate sunt cele ale SUA, României, dar și steagul negru în semn de doliu.

Grafic NewsVibe. Top emoji folosite pe Facebook în conversațiile despre Los Angeles, în ultima săptămână

Printre hashtag-urile cele mai folosite sunt #incendiu, #incendii, #palisadesfire și #losangeles. Hashtagurile  #primatv, #focusprimatv și #ziuadeconstanta subliniază alte publicații populare în cadrul discuției, care nu au fost incluse în topul surselor.

Ca o curiozitate, se remarcă și hashtag-uri mai puțin utilizate, dar care sunt parte a conversației și conțin interpretări aparte ale evenimentelor din Los Angeles. Una dintre aceste etichetări este #gomora, fiind diseminată de câteva surse conservatoare și religioase și făcând trimitere la o explicație cu tematică biblică. Alta – mai rar întâlnită, dar la fel de inedită – este  #atachibridterorist.

Grafic NewsVibe. Top hashtags folosite pe Facebook în conversațiile despre Los Angeles, în ultima săptămână

*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.