Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
41 știri noi în ultimele 24 de ore
4 septembrie 10:55

SnapShot. FCSB, Dinamo, Rapid: cine câștigă meciul vizibilității online?

Redactor: Adrian Rusu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Cele mai populare echipe de fotbal din România* încearcă să își găsească ritmul în campionatul intern, aflat încă în etapele de început, dar meciul vizibilității online nu ține cont de competiții formale sau perioade de transferuri. Cum arată conversațiile online despre aceste branduri sportive și cum au evoluat ele pe perioada verii? Cu ajutorul NewsVibe, instrument de social listening bazat pe AI, aflăm verdictul despre cine domină în competiția vizibilității, dar și a impactului în spațiul online relevant din zona de sport, precum și temele cel mai frecvent vehiculate în legătură cu cele trei echipe  în vara lui 2024.

Astfel, FCSB a generat, în ultimele 3 luni, cele mai multe mențiuni dintre cele trei cluburi – peste 13.000, Rapid fiind pe locul secund, cu mai puțin de jumătate – 6.200 de mențiuni. Dinamo se află pe poziția a treia, înregistrând aproape 4.700 de mențiuni în contexte legate de sport. În ceea ce privește impactul estimat al mențiunilor, FCSB conduce detașat, cu peste 172 de milioane de vizualizări estimate, în timp ce Rapid a atins jumătate din acest public potențial – aproape 86 de milioane, iar Dinamo – mai puțin de 79 de milioane.

 

Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul numărului de mențiuni (stânga), respectiv impactului total al acestora (dreapta) între echipele de fotbal FCSB, Rapid și Dinamo, în ultimele 3 luni 

În cazul FCSB, termenii cel mai des vehiculați în conversația online includ numele patronului Becali, precum și numele adversarelor din tururile preliminare ale cupelor europene, cum ar fi Sparta Praga, Maccabi Tel Aviv și LASK Linz. De asemenea, denumirile cupelor europene, precum Champions League și Europa League, sunt frecvent asociate cu echipa, ca și termenul Europa. În schimb, referirile la situația din campionatul intern sunt mai degrabă secundare.

Grafice NewsVibe: Top cuvinte cheie incluse în știrile și postările care se referă la FCSB, în surse online relevante, în ultimele 3 luni 

Pentru Rapid, termenii utilizați mai frecvent în articole și postări Facebook includ referiri la rivalele Dinamo București și CFR Cluj, dar și la contextul mai larg al fotbalului din România. Numele patronului echipei, Dan Șucu, și al fostului antrenor Neil Lennon sunt, de asemenea, des menționate, pe fondul schimbărilor care au avut loc în staff-ul tehnic al giuleștenilor, ca și – într-un grad ceva mai redus – numele actualului antrenor Șumudică. Și patronul FCSB Becali apare destul de des în contextul referirilor online la Rapid.

Grafice NewsVibe: Top cuvinte cheie incluse în știrile și postările care se referă la Rapid, în surse online relevante, în ultimele 3 luni 

În cazul lui Dinamo, mențiunile sunt predominant asociate cu rivalele din campionatul intern, mai ales CFR Cluj și Rapid, dar și Petrolul Ploiești sau FCSB. Astfel, discuțiile din spațiul online sunt în mare parte centrate pe evenimentele din competițiile interne în care este angrenată echipa. În plus, apar tangențial și nume legate de istoria clubului, precum Mircea Lucescu și, mai recent, Cristi Borcea. De asemenea, medaliatul cu aur olimpic, David Popovici, legitimat la CS Dinamo, este menționat în contextul discuțiilor mai largi despre acest brand sportiv.

Grafic NewsVibe: Top cuvinte cheie incluse în știrile și postările care se referă la Dinamo, în surse online relevante, in ultimele 3 luni 

*Conform datelor sondajului INSCOP din februarie 2024.

*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 
Descarcă cea mai avansată aplicație de știri din România!
Feed personalizat de știri și notificări într-o experiență mai interactivă.