Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
115 știri noi în ultimele 24 de ore
joi 11:26

News Focus: Mircea Geoană – trenduri recente ale reflectării online

Redactor: Anamaria Tapescu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Într-un moment foarte anticipat de analiști și media de luni de zile, Mircea Geoană, până de curând secretar general adjunct al NATO, și-a anunțat ieri candidatura la președinția României. Este a doua candidatură a sa pentru funcția supremă în stat, la 15 ani după ce a participat la prima bătălie electorală pentru Palatul Cotroceni.

Anunțul lui Mircea Geoană a fost precedat, în ultima lună, de mai multe decizii și acțiuni de comunicare, ce au întărit și mai mult ideea că formalizarea candidaturii era doar o chestiune de timp. De altfel, conform monitorizării realizate cu ajutorul platformei de media intelligence NewsVibe, anunțul privind plecarea din funcția de secretar general adjunct al NATO, precum și ceremonia de retragere și decorarea acestuia de către Jens Stoltenberg au fost momente cu număr mare de mențiuni despre Mircea Geoană. Anunțul din social media și emisiunile TV de ieri au generat un nou vârf, cu cele mai multe mențiuni relevante pentru ziua de ieri, precum și cel mai mare impact în ultima lună.

În total, în această perioadă, conform datelor NewsVibe, au fost înregistrate aproape 2000 de mențiuni în sursele online cele mai relevante, cu un număr estimat de vizualizări de peste 40 de milioane.

Grafic NewsVibe. Evoluția la nivelul numărului de mențiuni despre Mircea Geoană, respectiv a impactului total al acestora, în ultima lună

Surse predominante

Topul surselor online cele mai relevante, care l-au menționat cel mai frecvent pe Mircea Geoană în ultima lună, este dominat de site-uri de știri și pagini de Facebook asociate fie platformelor de știri, fie unor emisiuni TV. Dintre acestea, se disting stiripesurse.ro, ziare.com, paginile de Facebook ale Antenei 3 și ale emisiunii Sinteza Zilei, PSNews, și pagina de Facebook a știrilor Antena 3. Fiecare dintre aceste surse a avut cel puțin 30 de mențiuni despre Mircea Geoană în ultima lună. Distribuția știrilor este echilibrată pe zona media cu public de dreapta (Digi 24 & similar), respectiv, zona media cu public de stânga (Antena 3 & similar).

Grafic NewsVibe. Topul surselor online relevante care s-au referit cel mai frecvent la Mircea Geoană, în ultima lună

Topul cuvintelor cheie menționate

Termenii cel mai des asociați cu Mircea Geoană în articolele și în postările Facebook ale surselor relevante reflectă activitatea sa recentă legată de NATO (plecarea din funcția de secretar general adjunct și decorarea sa de către Jens Stoltenberg), anticiparea candidaturii la președinție, dar și numele principalilor contracandidați pentru această funcție. Se remarcă în mod special Marcel Ciolacu, care și-a intensificat recent criticile la adresa lui Mircea Geoană. De asemenea, se observă o asociere frecventă cu PNL, pe fondul speculațiilor că liberalii ar putea susține candidatura lui Geoană la președinție. Termenii referitori la situația regională (precum Ucraina) și acțiuni interne ale lui Mircea Geoană (cum ar fi lansarea de carte de la Râmnicu Vâlcea) completează tabloul discuțiilor vizibile despre acesta din spațiul online.

Grafic NewsVibe. Top entități menționate în asociere cu Mircea Geoană, în surse online relevante, în ultima lună

Emoji și Hashtag

Emoji cloud ilustrează emoji-urile cel mai des folosite în postările legate de Mircea Geoană. Elementele vizuale precum săgeți, microfoane, semne de exclamare  sugerează discuții intense și formale, reflectând speculațiile despre acest actor politic, ca și utilizarea simbolurilor de alertă, întrebări și media (televizor, microfon).

Cele mai frecvente hashtag-uri utilizate în postările de pe rețelele sociale legate de Mircea Geoană conțin termeni precum #alegeriprezidentiale, #mirceageoana, și #nato, indicând preocupările majore din jurul candidaturii sale, activitatea sa la NATO și discuțiile politice generale. Alte hashtag-uri importante, cum ar fi #stiri, #news, și #prezidentiale, evidențiază acoperirea media intensă, în timp ce #marcelciolacu și #nicolaeciuca subliniază implicarea celorlalți lideri politici în conversațiile online despre Mircea Geoană.

Grafic NewsVibe. Top emoji, respectiv top hashtags folosite pe Facebook în conversațiile despre Mircea Geoană, în ultima lună

Activitate regională și interes

Interesul surselor online locale, din afara Capitalei, față de Mircea Geoană este relativ ridicat, dar distribuit neuniform la nivel național. Astfel, județe din nord, precum Suceava, din vest, precum Cluj și Timiș, din centrul țării, cum ar fi Brașov, și din est, precum Constanța, înregistrează un interes semnificativ. De asemenea, se observă un interes ridicat în Iași, deși, în ansamblu, interesul în Moldova este mai scăzut comparativ cu alte regiuni. Alte județe care prezintă un nivel de interes notabil includ Olt, Prahova și Argeș.

Harta Newsvibe. Sursele online relevante la nivel local, unde a fost menționat Mircea Geoană, în ultima lună 

Analiza mențiunilor online despre Mircea Geoană relevă un interes semnificativ și variat în legătură cu activitatea sa recentă, inclusiv plecarea din funcția de secretar general adjunct al NATO, un moment marcat de ceremonia oficială în care a fost decorat de Jens Stoltenberg. Acest eveniment a generat numeroase reacții în mediul online, depășit ulterior, ca volum de mențiuni și impact, de anunțul oficial al candidaturii sale la președinția României, promovat prin apariții TV de mare audiență.

*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence.
Descarcă cea mai avansată aplicație de știri din România!
Feed personalizat de știri și notificări într-o experiență mai interactivă.