Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
131 știri noi în ultimele 24 de ore
ieri 10:53

News Focus: Becali revine în politică. Perspective online asupra anunțului

Adrian Rusu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Gigi Becali, patronul FCSB, este unul dintre puținii oameni din sport care și-au asumat, de-a lungul timpului, implicarea directă în politică, fiind ales parlamentar și eurodeputat, dar stând departe de acest univers în ultimii ani. Cum a primit mediul online anunțul lui Becali privind candidatura la alegerile parlamentare pe listele AUR? Răspunsurile se bazează pe date din surse online relevante, colectate și procesate prin intermediul NewsVibe, soft de monitorizare în timp real a conversațiilor online.

Deși în ultima lună numărul mențiunilor despre Becali este considerabil, depășind 3300, iar impactul acestora este semnificativ, estimat la mai mult de 40,4 milioane de vizualizări, putem observa că există mai multe evenimente care au influențat aceste date. În principal, vârfurile de vizibilitate a patronului FCSB sunt datorate unor evenimente legate de lumea fotbalului. Deși anunțul revenirii sale în politică reprezintă un eveniment distinct important care a contribuit la numărul mențiunilor despre Becali în ultima săptămână și coincide cu momentul de maxim impact estimat al acestuia în mediul online (3,4 milioane vizualizări pe 23 septembrie), totuși o parte din conținutul online care explică acest vârf se datorează tot fotbalului – Becali a criticat jucători după meciul echipei sale cu Petrolul sau a făcut comentarii despre transferuri.

Grafic NewsVibe. Evoluția la nivelul numărului de mențiuni despre Klaus Iohannis, respectiv a impactului total al acestora, în ultima lună

Surse predominante

Topul celor mai relevante surse online care au scris despre Becali în ultimele zile este dominat de canale de Facebook aparținând unor surse media sau influenceri din zona sportului. Se remarcă paginile de Facebook ale jurnalistului Horia Ivanovici, ProSport, Gazeta Sporturilor, Fanatik.ro și Digi Sport, toate cu peste 50 de mențiuni despre patronul FCSB. Dintre sursele generaliste, se evidențiază paginile Facebook StirileProTV și Pro TV, precum și website-ul ziare.com.

Putem concluziona că interesul față de numele Becali s-a concentrat în principal pe rețelele sociale, unde multiple surse media au utilizat intensiv propriile pagini de Facebook pentru a promova subiectele legate de patronul FCSB.

Remarcăm, totodată, interesul comparativ mai scăzut al surselor generaliste și de știri pentru numele Becali, în ultima săptămână, o concluzie valabilă și pentru ultimele 30 de zile.

Grafic NewsVibe. Topul surselor online relevante care s-au referit cel mai frecvent la Becali, în ultima săptămână

Topul cuvintelor cheie menționate

Topul cuvintelor cheie evidențiază clar faptul că mențiunile despre Becali s-au concentrat semnificativ mai mult pe activitatea sa în zona sportivă decât pe anunțul privind revenirea sa în politică sau asocierea cu partidul AUR. Printre termenii cel mai frecvent asociați cu mențiunile despre Becali în articolele de pe web și postările de pe Facebook se numără: FCSB, FC Petrolul Ploiești (adversara cea mai recentă din campionatul intern), FC Universitatea Cluj (în contextul referirilor sale la această echipă) sau Daniel Bîrligea (transferul intens discutat).

De asemenea, au fost menționate acțiunile sale de sprijin pentru locuitorii din județul Galați, afectați de recentele inundații.

Din zona politică, se remarcă și referiri frecvente la George Simion și la Camera Deputaților, în contextul anunțului despre revenirea în politică și a asocierii cu liderul AUR.

Grafic NewsVibe. Top entități menționate în asociere cu Becali, în surse online relevante, în ultima săptămână

Emoji și Hashtag

Cele mai utilizate emoji în postările de pe rețelele sociale reflectă emoții foarte diverse: atât reacții de surpriză ale utilizatorilor de Facebook, cât și amuzament, șoc sau uimire.

Grafic NewsVibe. Top emoji folosite pe Facebook în conversațiile despre Becali, în ultima săptămână

Cele mai utilizate hashtag-uri sunt predominant legate de promovarea surselor de conținut din zona media sportivă, cum ar fi #fanatiksuperliga și #horiaivanovici. Se observă și folosirea unor hashtag-uri asociate cu revenirea lui George Becali în politică, cum ar fi #georgesimion. Cu toate acestea, hashtagurile legate de sport rămân predominante, evidențiind faptul că activitatea sa din lumea fotbalului continuă să fie principalul subiect de interes în discuțiile din online.

Grafic NewsVibe. Top hashtags folosite pe Facebook în conversațiile despre Becali, în ultima săptămână

Surse locale

Sursele web cele mai relevante la nivel local, care au scris despre George Becali în ultima săptămână, provin în principal din județele Olt, Dolj, Constanța, Gorj, dar și Vâlcea, Prahova, Argeș. De asemenea, există un interes moderat și în județe din Ardeal și nordul Moldovei, cu o vizibilitate mai scăzută în alte regiuni.

Grafic NewsVibe. Surse locale relevante care l-au menționat pe Becali, în ultima săptămână

Interesul generat de George Becali în mediul online se manifestă preponderent în zona sportului, cu mențiuni semnificative legate de activitatea sa la FCSB, iar anunțul revenirii sale în politică are deocamdată un impact limitat.

*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 
Descarcă cea mai avansată aplicație de știri din România!
Feed personalizat de știri și notificări într-o experiență mai interactivă.