icon

Rămâi conectat la știrile care contează, fii primul care află! Notificările sunt selectate de redacție pentru știrile cu adevărat importante!

Nu, mulțumesc
Mă abonez
search icon
search icon
Flag Arrow Down
Română
Română
Magyar
Magyar
English
English
Français
Français
Deutsch
Deutsch
Italiano
Italiano
Español
Español
Русский
Русский
日本語
日本語
中国人
中国人

Modifică limba

arrow down
  • Română
    Română
  • Magyar
    Magyar
  • English
    English
  • Français
    Français
  • Deutsch
    Deutsch
  • Italiano
    Italiano
  • Español
    Español
  • Русский
    Русский
  • 日本語
    日本語
  • 中国人
    中国人
Secțiuni
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Diaspora
  • Republica Moldova
  • Politică
  • Economie
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
Despre Noi
Contact
Politica de confidențialitate
Termeni și condiții
Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
  • Ultima oră
  • Exclusiv
    • Sondaje INSCOP
    • Podcast
    • Diaspora
    • Republica Moldova
    • Politică
    • Economie
    • Actualitate
    • Internațional
    • Sport
    • Sănătate
    • Educație
    • Știință IT&C
    • Arte & Lifestyle
    • Opinii
136 știri noi în ultimele 24 de ore
  1. Acasă
  2. Exclusiv
19 februarie 10:28

INSCOP Research: Geopolitica și imagologia raftului

Darie Cristea
whatsapp
facebook
linkedin
x
copy-link copy-link
main event image
Exclusiv
Foto INSCOP Research
O altă temă comună privind comportamentul marilor corporații ține de diferența de calitate între produsele vândute la noi în țară și cele din țările occidentale. Desigur, opinia publică asupra acestui subiect are la bază cel mult experiența directă cu mărfurile și prețurile din alte țări, și asta la un segment totuși limitat al populației. Unii producători pot practica această rețetă, dar nu aceasta este discuția, ci opinia publicului, fie ea mai mult sau mai puțin avizată, privind acest fenomen.
Pe scurt, două treimi dintre români cred că producătorii internaționali aduc la noi în țară bunuri inferioare calitativ. Maxim 30% dintre români nu consideră corectă această presupunere. Percepția nu e foarte diferită de cea măsurată tot de Inscop acum 3 ani – doar a scăzut cu 5% segmentul celor care sunt convinși de existența acestei practici și a crescut cam cu tot atât segmentul celor care nu împărtășesc această opinie.
Angajații la stat, gulerele gri și albastre, cei din urbanul mare (dar fără București) sunt mult mai convinși decât alte categorii că există astfel de duble standarde în producția și comerțul internațional. Cei foarte tineri și cei din București se arată a fi cei care cred cel mai puțin în existența acestui decalaj de calitate între ce se vinde la noi și ce se vinde în alte țări.
Desigur că, obiectiv, problema este mult mai complicată: fenomenul există, dar nu e valabil pentru toți producătorii și comercianții, nu toate mărfurile unei multinaționale sunt produse în același loc, trebuie discutat dacă diferențele acestea sunt adaptări la gustul local și la puterea de cumpărare locală sau nu, dacă sunt ascunse sau nu, dacă produsele acestea sunt nocive sau nu comparativ cu mărfurile standard etc. Desigur că există și practici economice nu tocmai corecte, dar să nu uităm că înainte de a vorbi despre rețetă sau despre prețuri, sau despre reclamă, trebuie să vorbim despre principalul beneficiu pe care îl aduc aceste lanțuri comerciale, greu de realizat altfel: aprovizionarea și accesul la bunuri.
Metodologie: Sondajul realizat de INSCOP Reasearch la comanda Funky Citizens a fost cules în perioada 16 -23 decembrie 2024 prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului multistadial stratificat fiind de 1000 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3.1 %, la un grad de încredere de 95%. Datele comparative pentru iunie, septembrie 2021, respectiv ianuarie 2022 au fost extrase din studiul ”Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false” realizat de INSCOP Research la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group în cadrul unui proiect de cercetare sprijinit de The German Marshal Fund of the United States – și finanțat de Black Sea Trust for Regional Cooperation prin True Story Project.

ȘTIRI PE ACELEAȘI SUBIECTE

event image
Opinii
Comunismul, sărăcia și informația
event image
Actualitate
Percepția pozitivă asupra comunismului și a lui Ceaușescu în România, analizată de Remus Ștefureac într-o discuție cu Cristian Pătrășconiu, în contextul sondajului INSCOP
event image
Exclusiv
E-TRENDS by NewsVibe. Topul temelor economice în tendințe, în ultima săptămână
event image
Exclusiv
SNAPSHOT. Litoralul românesc în vara lui 2025. Trenduri online și analiză de sentiment
event image
Opinii
Ghid de rezistență... după Alaska
event image
Economie
"Economia răsfățului" crește în popularitate, consumatorii optând pentru plăceri mici în loc de investiții mari, în contextul incertitudinii economice
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview app preview
calitate produse Romania INSCOP Research strain

Recomandările redacției

main event image
Actualitate
acum 1 oră

CCR dezbate pe 24 septembrie sesizarea ÎCCJ privind modificarea pensiilor magistraților

Surse
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
main event image
Actualitate
acum 6 ore

Mircea Toma, membru al CNA: ”Atât România cât şi Republica Moldova sunt ţări care sunt atacate informaţional de Rusia”

Surse
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
main event image
Actualitate
acum 3 ore

Eclipsa totală de Lună din 7 septembrie 2025 va fi vizibilă din România, oferind o "Lună sângerie" spectaculoasă, dacă cerul va fi senin

Surse
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
+3
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview
app store badge google play badge
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Diaspora
  • Republica Moldova
  • Politică
  • Economie
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
  • Despre Noi
  • Contact
Politica de confidențialitate
Politica de cookies
Termeni și condiții
Licențe open source
Toate drepturile rezervate Strategic Media Team SRL

Tehnologie in parteneriat cu

anpc-sal anpc-sol