E-Politics. Topul miniștrilor activi online, în ultima lună
Infrastructura – în special autostrăzile – dar și energia și educația au fost temele cel mai intens abordate în comunicarea online a miniștrilor Guvernului României pe parcursul ultimei luni, după cum arată monitorizarea cu suport AI realizată cu ajutorul Newsvibe, soft de detectare și analiză a conținutului online. Miniștrii liberali au avut o frecvență mai mare a comunicării, dar niciunul nu a depășit ritmul premierului Ciolacu.
Membrii guvernului au generat peste 450 de mesaje publice pe Facebook în intervalul analizat, liderul la capitolul intensitate a comunicării fiind premierul Marcel Ciolacu, urmat de ministrul Energiei, Sebastian Burduja și ministrul Culturii, Raluca Turcan. Alți doi liberali completează top 5 – Ligia Deca și Mircea Fechet.
Grafic NewsVibe. Topul miniștrilor, după volumul comunicării pe propriile pagini de Facebook în ultima lună
Clasamentul după impact – adică publicul potențial la care au ajuns aceste postări, estimat printr-un algoritm de calcul NewsVibe – este condus tot de Marcel Ciolacu, urmat de Alina Gorghiu, Raluca Turcan, Sebastian Burduja și Sorin Grindeanu.
Grafic NewsVibe. Topul miniștrilor, după impactul estimat al paginilor proprii de Facebook în ultima lună
Momentele de amplificare a conținutului produs de membrii cabinetului pentru zona rețelelor sociale sunt 7 și 8 august, când ședința de guvern a fost precedată de o vizită a premierului, însoțit de ministrul Transporturilor, pe șantiere de autostrăzi, marcată de comunicări multiple despre infrastructură – inclusiv despre redeschiderea circulației pe Valea Oltului.
Și finalul lunii august a fost marcat de o intensificare a mesajelor publice, în special dinspre miniștrii Energiei și Educației, dar și de susținerea transmisă de unii dintre miniștrii liberali pentru decizia privind candidatura lui Nicolae Ciucă la președinția României.
Grafic NewsVibe. Evoluția volumului de postări Facebook ale miniștrilor români în ultima lună, precum și a impactului estimat al acestora.
Teme centrale în comunicare. Printre termenii cel mai frecvent folosiți în postările miniștrilor se remarcă, România, români, Guvernul și Europa, precum și Republica Moldova, invocată mai ales de miniștrii Burduja, Grindeanu și Deca. Marcel Ciolacu este numele de lider politic cel mai invocat, iar ministerele cel mai frecvent amintite sunt Educația și Energia. Alte elemente care s-au regăsit frecvent în comunicarea membrilor guvernului sunt autostradă, profesor și primar. PNL a fost invocat mai frecvent decât PSD.
Grafic NewsVibe. Cuvintele cheie folosite cel mai frecvent în comunicarea pe Facebook a miniștrilor în ultima lună
Domeniile despre care liderii au comunicat cel mai mult au fost Infrastructura și Guvernarea în general, dar au existat și mesaje transmise în context de Evenimente și Politică internă.
Grafic NewsVibe. Teme despre care au postat cel mai mult miniștrii în ultima lună.
Principalele emoji folosite în comunicarea pe Facebook a miniștrilor sugerează un ton pozitiv care pune accent pe realizări (țintă atinsă, obiectiv bifat) și pe rezultate sau ascensiune (grafice cu linii ascendente). La capitolul hashtags se remarcă #ministerulculturii și #ministrupsd, precum și #psd sau #pnrr.
Grafic NewsVibe. Top emoji și hashtags în comunicarea pe Facebook a miniștrilor, în ultima lună.
Notă. Au fost incluși în analiză membrii Guvernului României care au pagini active de Facebook.