Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
117 știri noi în ultimele 24 de ore
acum 2 ore

E-Politics by NewsVibe. Topul influencerilor politici activi online, în ultima lună

Adrian Rusu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Contextul electoral a fost principala zonă de preocupare pentru cei mai importanți influenceri politici din mediul online românesc, cu momente de maxim interes reprezentate de alegerile din SUA, de cele din Republica Moldova, precum și de campania electorală din România, potrivit informațiilor monitorizate și procesate cu sprijinul NewsVibe, instrument cu suport AI de identificare a tendințelor online.

Cei mai activi influenceri politici din zona online au produs în ultima lună peste 3.300 de articole și comentarii, cu aproape 8% mai mult decât în perioada anterioară analizată, dar cu un reach estimat mai ridicat  – peste 4,8 milioane de vizualizări.

Marius Tucă (atât prin pagina de Facebook oficială, cât și prin website-ul propriu) rămâne lider al clasamentul după frecvența comunicăriiCătălin Tolontan se menține pe locul al treilea, urmat de Grigore Cartianu (în urcare o poziție) și Radu Tudor (ascensiune de 4 locuri în top).

Grafic NewsVibe. Topul influencerilor politici, după numărul de materiale produse pe canalele proprii web sau Facebook în ultima lună

Clasamentul după ritmul accelerat de comunicare pe propriile platforme – calculat după o metodă proprie NewsVibe – este condus de pagina Subiectiv cu Răzvan Dumitrescu, urmată de canalele Facebook deținute de Dan Tăpălagă și Mirel Curea, care au manifestat o activitate mai intensă în ultima parte a intervalului analizat.

Grafic NewsVibe. Topul influencerilor politici, după accelerația comunicării pe propriile platforme web sau Facebook în ultima lună

Cel mai important moment cu acumulare mare de conținut produs de influencerii politici este 6 noiembrie, ziua de după scrutinul american, când s-au remarcat în special, prin producția de conținut online, Cătălin Tolontan și Marius Tucă.

O altă zi cu multe postări și articole a fost 12 noiembrie, marcată de două evenimente care au generat controverse și întrebări – decesul lui Silviu Prigoană, precum și participarea lui George Simion la emisiunea de la Antena 3.

Alegerile prezidențiale din Republica Moldova și victoria Maiei Sandu, precum și dezbaterea preelectorală dinaintea turului 2 au fost de asemenea momente de maxim interes.

Grafic NewsVibe. Evoluția volumului de postări Facebook ale influencerilor politici români în ultima lună, precum și a impactului estimat al acestora.

Teme centrale în comunicare. Entitățile evocate frecvent în comunicarea influencerilor online, selectate prin intermediul unui algoritm propriu adaptat de NewsVibe, indică direcțiile tematice principale ale discursului acestora.

A dominat prin frecvență termenul România, invocat cu predilecție de Cătălin Tolontan și Cozmin Gușă.

S-a scris mult despre SUA (în special la Cătălin Tolontan și Andrei Caramitru) și Donald Trump (menționat mai ales de Marius Tucă și Cozmin Gușă).

La Rusia s-a referit frecvent Grigore Cartianu, iar la Ucraina – Marius Tucă. De asemenea, Cătălin Tolontan a comentat despre Republica Moldova.

Și alegerile din România s-au aflat, evident, sub lupa influencerilor politici, evidențiindu-se Mircea Marian și Grigore Cartianu care au scris frecvent despre PSD, Marcel Ciolacu și PNL, dar și despre George Simion.

Grafic NewsVibe. Cuvintele cheie folosite cel mai frecvent în comunicarea pe propriile platforme web sau Facebook a influencerilor politici în ultima lună

Contexte principale ale comunicării. La nivelul domeniilor cu care s-a asociat conținutul publicat de cei mai importanți influenceri politici – determinate cu ajutorul unui algoritm machine learning antrenat de echipa NewsVibe, se remarcă, similar lunii anterioare, Alegerile, precum și Politica internă, Politica globală și Războiul.

Despre alegeri (tematică dominantă pentru aproape o treime din conținutul total) au scris cel mai mult Marius Tucă și Cătălin Tolontan.

Grafic NewsVibe. Domenii despre care au postat cel mai mult influencerii politici în ultima lună.

Trenduri vizuale. Simbolurile emoji folosite frecvent în comunicarea influencerilor politici transmit emoții precum amuzament sau șoc, dar și multe ilustrări descriptive, care sugerează informații suplimentare atașate comentariilor.

Grafic NewsVibe. Top emoji în comunicarea pe Facebook a principalilor influenceri politici, în ultima lună.

La nivelul utilizării de hashtags, rămâne constantă preferința pentru folosirea lor pe pagina lui Ion Cristoiu, cristoiublog.ro (#ioncristoiu, #cristoiutv, #cristoiuvlog). Tematic, s-au remarcat referirile la #alegeri, dar mai ales în context american, acestea fiind acompaniate și de etichete precum #donaldtrump, #sua sau #uselection. Și scrutinul din Republica Moldova (#alegerimoldova, #maiasandu) a fost discutat, ca și alegerile din România (#pnl, #aur).

Grafic NewsVibe. Top hashtags în comunicarea pe Facebook a principalilor influenceri politici, în ultima lună.

 

Notă. Au fost incluși în analiză principalii influenceri activi prin platforme web sau pe Facebook care includ o dominantă politică în comunicarea lor. Unele canale incluse în analiză sunt personale, altele sunt asociate unor emisiuni sau producții video.

*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 
Descarcă cea mai avansată aplicație de știri din România!
Feed personalizat de știri și notificări într-o experiență mai interactivă.