Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
110 știri noi în ultimele 24 de ore
ieri 10:58

Digital Duel by NewsVibe. Vizibilitatea și impactul candidaților prezidențiali în spațiul online, în ultima săptămână

Adrian Rusu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Într-o săptămână în care a fost confirmat în postura de candidat prezidențial de foruri de conducere ale PSD și PNL, Crin Antonescu a reușit să reducă parțial din deficitul său de vizibilitate raportat la Călin Georgescu, potrivit evaluării realizate cu ajutorul NewsVibe, platformă de monitorizare și analiză online cu suport AI și machine learning. Candidatul coaliției guvernamentale a avut o prezență considerabil mai amplă în conversațiile online – în creștere cu 300% față de ultima săptămână, chiar dacă încă la jumătate față de principalul său contracandidat.

S-a menținut și de această dată ierarhia vizibilității din ultimele săptămâni,  dar toți candidații au beneficiat de un trafic sporit de mențiuni, creșterea cea mai modestă fiind înregistrată chiar de candidatul suveranist.

Top 4 potențiali prezidențiabili după vizibilitatea online

  1. Călin Georgescu (3220 mențiuni)
  2. Crin Antonescu (1473 mențiuni)
  3. Nicușor Dan (526 mențiuni)
  4. Elena Lasconi (497 mențiuni)

Notă – au fost reținute în top doar mențiunile din sursele relevante online și social media (surse validate de platforma NewsVibe)

VOLUM DE MENȚIUNI. Din perspectiva evoluției comparative a volumului de mențiuni, Georgescu a continuat să-și domine contracandidații la capitolul vizibilitate, constant mai ridicată decât a acestora, cu singura excepție a zilei de duminică, atunci când a fost depășit de Crin Antonescu. Distanța cea mai mare între candidatul suveranist și competitori s-a înregistrat pe 24 ianuarie, când Georgescu a obținut 623 de mențiuni în surse online influente, în timp ce următoarea plasată în clasamentul mențiunilor – Elena Lasconi – a obținut doar 166.

Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul numărului de mențiuni generate în surse relevante online și Facebook de cei 4 prezidențiabili,  în ultima săptămână.

IMPACT. La nivelul impactului, adică a estimării de public atins cumulat prin totalitatea mențiunilor despre actorii politici analizați, constatăm din nou supremația absolută a lui Călin Georgescu asupra competitorilor săi, cu excepția zilei de duminică, marcată de dominația lui Crin Antonescu, la momentul evenimentului organizat de PNL. Candidatul coaliției a avut un moment de amplificare similar și la începutul săptămânii, cu ocazia participării la emisiunea de la Antena 3, după decizia din PSD.

Actuala președintă a USR și fostul lider al acestui partid au avut fiecare câte un vârf de mențiuni pe parcursul intervalului analizat, de fiecare dată în strânsă legătură unul cu celălalt. Astfel, Nicușor Dan s-a bucurat de multe mențiuni online mai ales pe 23 ianuarie, în contextul mai multor mesaje lansate la o emisiune TV, dar și cu prilejul declarației Elenei Lasconi despre viitoarea lor întâlnire. Lasconi, în schimb, a generat un spor de mențiuni pe 24 ianuarie, tot în contextul unei participări TV, când a respins ipoteza retragerii din cursă și a vorbit despre nevoia de sondaje în care să fie măsurată alături de primarul Capitalei.

Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul impactului generat în surse relevante online și Facebook de mențiunile despre cei 4 prezidențiabili, în ultima săptămână.

VIZIBILITATE COMPARATIVĂ. Motorul de analiză concurențială creat de NewsVibe evaluează forța acestor actori politici de a penetra spațiul online raportat direct la competitorii lor.

Călin Georgescu a obținut, pentru a treia săptămână consecutiv, peste jumătate din volumul total de mențiuni despre toți cei 4 candidați, dar raportul s-a echilibrat față de săptămâna anterioară, mai ales prin creșterea lui Crin Antonescu de la 11% la peste 25% la capitolul mențiuni. La capitolul impact, raportul dintre cei doi este chiar mai strâns, candidatul coaliției beneficiind de atenția unor surse online cu public numeros. De același tip de atenție s-a bucurat și Nicușor Dan – chiar dacă acesta a obținut doar 9% din totalul mențiunilor, la nivelul impactului i-a revenit un segment de 14% din totalul vizualizărilor potențiale ale tuturor celor 4 candidați.

Grafice NewsVibe. Ponderea numărului de mențiuni (stânga), respectiv impactului mențiunilor (dreapta) despre fiecare prezidențiabil din totalul cumulat de mențiuni despre toți, în ultima săptămână

TRENDURI DE ACCELERAȚIE. Acest tip de analiză, realizată prin raportarea vizibilității săptămânale la  medii ale scorurilor istorice anterioare, este un barometru extrem de sensibil al tendințelor referitoare la fiecare dintre actorii politici evaluați. În acest caz, principalul diagnostic analitic derivat din această procesare algoritmică este sporul considerabil de expunere online de care a beneficiat Crin Antonescu, în special la momentul validării de către conducerea PSD, venit după o perioadă mai lungă de absență din dezbaterile publice.

Grafic NewsVibe. Momente de evoluție accelerată a volumului mențiunilor despre primii 5 candidați prezidențiali în surse relevante de presă online și Facebook, în ultima săptămână.

SURSE. Website-urile stiripesurse.ro și PSNews.ro au publicat cele mai multe mențiuni despre Crin Antonescu în ultima săptămână, în timp ce despre Elena Lasconi au scris cel mai mult platformele web stiripesurse.ro și ziare.com. Nicușor Dan a fost menționat cel mai mult pe canalele Facebook Sinteza Zilei Oficial și Știri Antena 3. În cazul lui Călin Georgescu, sursele care au publicat cel mai mult conținut referitor la acesta au fost paginile de Facebook Acasă în România, ce publică o combinație de conținut tabloid, fapt divers și politic, și ViralNews.ro.

***** Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.