Digital Duel by NewsVibe. TOP 5 partide în spațiul online românesc, pe fondul negocierilor pentru un nou Guvern
Deși dezbaterea din spațiul public și mediatic, pe teme politice – de la situația generată de anularea alegerilor prezidențiale până la eforturile de formare a unui nou Guvern – este intensă, efectul acesteia nu se reflectă neapărat și în frecvența mențiunilor generate în spațiul online de principalele partide. Conform datelor analizate cu softul de media intelligence NewsVibe, pentru toate partidele din top, cu excepția SOS România, există scăderi față de cifrele din săptămâna precedentă.
Cea mai considerabilă scădere aparține AUR, care ajunge de la peste 1.100 de mențiuni la doar 300, în timp ce SOS România înregistrează o creștere de aproximativ 35%, dar rămâne la un nivel foarte redus de vizibilitate.
În top există și schimbări de ierarhie, cu PNL depășind USR și PSD, după ce săptămâna trecută se afla pe locul 3. Toate cele trei partide sunt însă apropiate ca număr de mențiuni.
Top 5 partide după vizibilitatea online
- Partidul Național Liberal – 2.264 de mențiuni
- Partidul Social Democrat – 2.191 de mențiuni
- Uniunea Salvați România – 2.177 de mențiuni
- Alianța pentru Unirea Românilor – 310 de mențiuni
- SOS România – 213 de mențiuni
Notă – au fost reținute în top doar mențiunile din sursele relevante online și social media (surse validate de platforma NewsVibe)
VOLUM DE MENȚIUNI. Pe fondul negocierilor pentru formarea unui nou guvern, se remarcă similaritatea curbei virtuale generate de numărul de mențiuni despre PSD, PNL și USR. Spre finalul intervalului, se observă o creștere mai pronunțată a volumului de referiri la PNL, pe fondul ieșirilor mediatice ale liderului liberal Ilie Bolojan.
Grafic NewsVibe. Comparație între numărul de mențiuni generate în surse de presă online și Facebook relevante, de către primele 5 partide, la nivelul ultimei săptămâni
VIZIBILITATE COMPARATIVĂ. Proporția numărului de mențiuni coincide în mare parte cu cea a numărului de vizualizări. Excepție face AUR, unde impactul mențiunilor despre acest partid este ceva mai mare, proporțional, comparativ cu numărul de referiri online, ceea ce sugerează faptul că o parte dintre mențiuni au apărut în surse de impact ridicat.
Grafice NewsVibe. Ponderea numărului de mențiuni (stânga), respectiv impactului mențiunilor (dreapta) despre fiecare dintre partide din totalul cumulat de mențiuni despre toate cinci
IMPACT. Curba virtuală a impactului estimat al mențiunilor despre partide este similară cu cea a mențiunilor efective. Ambele curbe indică faptul că cele trei partide pro-europene au fost menționate în spațiul online împreună, în articole și postări, având în vedere discuțiile dintre acestea pentru formarea unui nou Guvern.
Se remarcă o creștere distinctă a impactului mențiunilor despre AUR, când George Simion a reacționat la anunțul lui Nicușor Dan că va candida la prezidențiale, și despre SOS România, în momentul în care Diana Șoșoacă a fost vizitată de polițiști pentru a i se înmâna o amendă legată de fotografierea buletinului de vot.
Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul impactului generat în surse de presă online și Facebook relevante de mențiunile despre primele 5 partide, la nivelul ultimei săptămâni
TRENDURI DE ACCELERAȚIE. Numărul de mențiuni pentru SOS România crește accelerat în ziua incidentului generat de Diana Șoșoacă la vizita polițiștilor. În ultimele zile (16-17 decembrie), se observă o creștere a numărului de mențiuni despre USR, PNL și PSD, după o ușoară scădere anterioară.
Grafic NewsVibe. Momente de creștere sau scădere accelerată a volumului mențiunilor despre primele 5 partide, la nivelul ultimei săptămâni, în surse de presă online și Facebook relevante.