3 iulie 2024. News Focus: România, eliminată de Olanda de la EURO 2024
Vocile relevante din presa online și Facebook au oferit o analiză complexă a confruntării, oscilând între critică și apreciere, subliniind atât realizările, cât și neajunsurile echipei naționale în meciul cu Olanda și în turneul Euro 2024 în ansamblu. Majoritatea publicațiilor online au evidențiat diferențele clare de valoare și experiență dintre cele două echipe. România a pierdut cu 0-3, iar presa a subliniat că Olanda a dominat jocul și a exploatat slăbiciunile echipei române.
Comentatorii au oferit verdicte asupra prestației echipei naționale, remarcând că, deși echipa a avut momente bune pe parcursul turneului, meciul cu Olanda a scos în evidență limitările actuale ale formației conduse de Edi Iordănescu. Pe de altă parte, au existat și perspective optimiste, care au evidențiat faptul că simpla calificare în optimile de finală reprezintă o realizare importantă pentru echipa României, un pas înainte față de performanțele anterioare.
Din perspectiva reflectării online a evenimentului, se remarcă faptul că, deși sunt multe mențiuni cu un impact notabil despre meciul România-Olanda și consecințele sale, Euro 2024 nu generează știri doar prin meciul de ieri al naționalei României, iar interesul creatorilor de conținut din spațiul online merge și către alte subiecte referitoare la evenimentul sportiv.
Grafic NewsVibe – comparație între impactul media al știrilor și mențiunilor despre subiect, cu al celor despre Euro 2024 în ultimele 7 zile
În schimb, interesul de căutare pe Google a fost mult mai ridicat pentru meciul României cu Olanda, în zona de timp aferentă acestuia, decât interesul general pentru Euro 2024.
Grafic Google Trends. Comparație a interesului despre meciul România-Olanda, cu cel despre Euro 2024, în ansamblu.
Topul cuvintelor cheie menționate
Cele mai multe dintre cuvintele menționate în știri și postările de Facebook se referă la numele țărilor protagoniste, la UEFA, la arena pe care s-a disputat meciul, dar și la numele unor jucători. Se remarcă și mențiuni despre numele altor echipe, dar și referiri la bilete – un subiect distinct legat de meci a fost efortul suporterilor români de a găsi bilete.
Grafic NewsVibe. Top entități menționate în asociere cu subiectul, în ultimele 24 de ore
Surse media predominante
Se remarcă un mix de publicații sportive și platforme mainstream, precum România TV sau Spotmedia, precum și un interes mai ridicat al surselor de presă online din zona Ardealului.
Grafic NewsVibe. Topul surselor media care au menționat tema, în ultimele 24 de ore.
Emoji și Hashtag
Emoji-urile folosite exprimă aprecierea suporterilor pentru echipa României, dar și tristețea de după eliminare. Cele mai multe hashtag-uri fac referire la protagonistele confruntării de ieri, dar reprezintă și încurajări pentru echipa națională de fotbal a României.
Grafic NewsVibe. Top emoji, respectiv top hashtags folosite pe Facebook în conversațiile despre subiect.
Activitate regională și interes
Se remarcă interesul crescut al surselor online din centrul și vestul României.
Harta Newsvibe. Topul surselor relevante la nivel local, unde a fost menționat subiectul
*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence.