marți 06:50
Știință IT&C
gguy/ Shutterstock.com
Propunerea Meta Platforms de a utiliza mai puţine date personale în noul model 'plăteşti sau consimţi', care va intra în vigoare luna viitoare, a primit aprobarea autorităților europene de concurență. Aceasta înseamnă că Meta nu va mai fi expusă la amenzi zilnice, în contextul unei campanii a UE de restricționare a Big Tech. Compania a fost sancționată cu 200 de milioane de euro pentru încălcarea Digital Markets Act (DMA) și a negociat cu Comisia Europeană pentru a modifica modelul publicitar, astfel încât să folosească mai puține date personale. Schimbările includ opțiuni clare pentru utilizatori: consimțământul pentru publicitate complet personalizată sau colectarea unor date reduse pentru reclame mai puțin personalizate. Comisia va monitoriza implementarea acestui model și va colecta feedback, eliminând riscul amenzilor periodice.
Surse
Meta a primit acordul UE pentru reducerea datelor personale folosite în publicitate şi evită amenzile zilnice
Meta le va permite utilizatorilor din UE să vadă mai puţine reclame personalizate pe Facebook şi Instagram începând din ianuarie 2026. Compania evită astfel amenzi zilnice după ce a obţinut aprobarea Comisiei Europene