2025. szeptember 1-jétől a kisvállalkozások számára a VAT-mentességi küszöb 300.000 lejről 395.000 lejre emelkedik, azonban a adóalanyoknak azonnal be kell jelentkezniük, amint túllépik a küszöböt. A különleges mentességi rendszer kiterjesztésre kerül az EU szintjén, lehetővé téve annak alkalmazását más tagállamokban is. Ezenkívül a rendelet újradefiniálja a szolgáltatások nyújtásának helyét, specifikus szabályokat állapítva meg az áfa adóztatására. Az adóalanyoknak 2025. december 31-ig van alkalmazkodási időszakuk, hogy válaszoljanak az ANAF értesítéseire büntetések nélkül.
Források
Majorarea plafonului de TVA pentru întreprinderile mici: O măsură cu implicații mai ample și obligații mai stricte decât ar părea la prima vedere
PwC: Majorarea plafonului de TVA pentru întreprinderile mici aduce implicații mai ample și obligații mai stricte decât ar părea la prima vedere
Majorarea TVA în HoReCa va afecta turismul intern. FPIOR: Ultimul cui în coşciugul industriei
Legfrissebb hírek
08:35
POLITICO: Az EU csendben készül egy számos áldozattal járó hibrid támadás rémálomszerű forgatókönyvére
08:27
Maricarmen, a 87 éves nő, akinek a lakásából való kilakoltatása tüntetésekhez és előrehozott választásokhoz vezetett Spanyolországban, elhunyt
08:19
Donald Trump az Egyesült Államok Nemzeti Tudományos Érmét adományozza Elon Musknak egy csütörtökön Washingtonban rendezett ünnepségen
08:16
A WMO decemberig az El Niño-jelenség erősödését jelzi előre, és aszályra, árvizekre, valamint rekordmagas hőmérsékletekre figyelmeztet
08:15
Nicușor Dan, üzenet a Cotroceni-palota templomától: „Egy olyan társadalomban, amelyben azt látjuk, hogy a gyűlölet és a viszály egyre nagyobb, példát kell mutatnunk mértékletességből és megértésből. A történelem nem velünk kezdődik”
További hírek megtekintése