A tárgyalások újrakezdése előtt a Nemzeti Szakszervezeti Tömb három forgatókönyvet javasolt a 2027-es minimálbérre, 4 583 és 4 793 lej közötti összegekkel. A fő változatnak tekintett opcióban a képlet az előző évi vásárlóerő-vesztést is magában foglalná, ami 4 652 lejre emelné a minimálbért; a többi lehetőség a jelenlegi képlet alkalmazását (infláció és munkatermelékenység), illetve a bruttó átlagkereset 50%-ában való megállapítást írja elő, 4 583, illetve 4 702 lejes eredménnyel.
Külön Florin Manole munkaügyi miniszter bejelentette, hogy a munkáltatói szervezetek és a szakszervezetek a minimálbér adóterheinek csökkentésével, illetve egyes járulékok munkavállalóról munkáltatóra történő áthelyezésével kapcsolatos javaslatokat küldtek, amelyeket a Háromoldalú Bizottság keretében fognak elemezni. Manole azt is pontosította, hogy 2027. január 1-jén a bruttó minimálbér várhatóan továbbra is 4 325 lej marad, a hivatalos egyeztetések pedig a szükséges adatok beérkezése után kezdődnének, azon jogszabályi képlet alapján, amely figyelembe veszi a termelékenységet és a makrogazdasági mutatókat.