Web Watch. Top 10 surse online pe teme de travel, în vara 2024
Destinațiile de turism sau afaceri despre care s-a scris cel mai mult în spațiul online românesc pe perioada verii 2024 sunt Grecia, Bulgaria și Turcia, dar și SUA sau Italia, arată datele obținute prin monitorizarea conversațiilor online despre călătorii, realizată cu ajutorul NewsVibe, instrument de analiză a trendurilor media cu suport AI.
Au fost publicate aproximativ 45.000 de articole și postări pe teme de călătorie și turism în sursele monitorizate, un volum mai mic decât al celor despre guvernare (85.900) și similar cu numărul de texte despre sănătate (47.100).
Ziua cu cea mai mare amplificare a subiectelor asociate călătoriilor sau turismului a fost 9 iulie, când s-a comentat major despre greva piloților de la TAROM, dar au apărut și primele informații despre tragedia de pe Jepii Mici, unde o turistă a fost ucisă de un urs. Și cel de al doilea vârf de mențiuni, de pe 16 iulie, este legat tot ce incidentul de la TAROM și privește numărul de despăgubiri solicitate de cei afectați de grevă – de altfel, TAROM este brandul cel mai frecvent menționat în conținutul despre călătorii din sursele online relevante, cu aproximativ 1.400 de mențiuni pe durata celor 3 luni, urmat de CFR și Wizz Air, fiecare cu aproape 1000 de mențiuni.
Grafic NewsVibe. Evoluția numărului de articole și postări pe teme de călătorie în surse online relevante, în ultimele 3 luni
Dintre sursele care au produs cel mai mult conținut despre travel pe perioada verii, se remarcă website-ul Fanatik.ro, singura sursă care a generat peste 700 de articole asociate acestei zone tematice. Urmează – cu peste 600 de texte – platformele Stirileprotv.ro și B1TV.ro.
Grafice NewsVibe. Topul surselor online relevante care au publicat cele mai multe articole și postări pe teme de călătorie, în ultimele 3 luni
Țările menționate cel mai frecvent în conversația online despre călătorii și turism au fost Grecia, Bulgaria și Italia, așa cum indică topul entităților extrase și clasificate automat cu ajutorul unui algoritm AI. Dacă în luna iunie s-a scris mai mult despre Grecia și despre CFR, cu accent pe întârzierile din orarul trenurilor, în iulie a existat un interes crescut pentru TAROM (în contextul grevei piloților) și Wizz Air (în special pe teme legate de întârzieri și anulări), iar în august s-a intensificat atenția pentru Turcia și SUA – în legătură directă cu discuția despre desființarea vizelor pentru români, dar și pornind de la informațiile despre vacanța în Transilvania a ambasadoarei Kavalec.
Grafic NewsVibe. Top entități menționate în știrile și postările pe teme de călătorie în surse online relevante în ultimele 3 luni
La nivelul celor mai utilizate emoji în postările pe teme de călătorii, remarcăm ilustrări legate de vacanțe (soare, plajă, valuri, fotografii), precum și simboluri care sugerează șoc sau informații explozive. În rândul celor mai folosite hashtags, remarcăm printre altele și sintagme care promovează turismul în China, precum #vizitatichina.
Grafic NewsVibe. Top emojis, respectiv hashtags incluse în postările pe teme de călătorie în surse online relevante în ultimele 3 luni
Sursele locale relevante din afara Capitalei care s-au remarcat prin frecvența conținutului legat de călătorii sunt mai ales cele din centrul și Vestul țării. Clasamentul este condus de Constanța, Cluj și Brașov.
Grafic NewsVibe. Surse locale care au scris pe subiecte de călătorie în surse online relevante în ultimele 3 luni.