SnapShot. Top subiecte virale despre Super Bowl 2025 – trenduri online

Un eveniment central în peisajul competițional al fotbalului american, Super Bowl LIX a captat, în ultimele zile, și atenția presei și a creatorilor de conținut online din România, generând un val de discuții și reacții în sfera online și social media. Monitorizarea conversațiilor din spațiul digital realizată cu NewsVibe, un instrument de social listening bazat pe AI, arată că interesul a fost amplificat nu doar de spectacolul de pe teren, ci și de controversele care au însoțit evenimentul. Analiza automată a discuțiilor online indică faptul că evenimentul a fost puternic marcat și de dimensiunea sa politică, prin prezența și declarațiile lui Donald Trump, care a folosit evenimentul pentru a-și impune discursul într-un moment de maximă vizibilitate.
În România, dezbaterile despre Super Bowl nu s-au limitat doar la meci și spectacol, ci au inclus și analiza impactului politic și cultural al evenimentului. Super Bowl-ul nu mai este doar un show sportiv de nișă pentru români, ci devine un eveniment cu impact online, influențând conversațiile digitale și peisajul media autohton – realitate confirmată și de faptul că sursele online care au abordat cel mai mult tema nu sunt doar cele sportive.
Vârful interesului pentru Super Bowl a coincis cu data evenimentului (în România), ziua de 10 februarie. În total în ultima săptămână, interesul a fost unul moderat, cu aproximativ 450 de mențiuni în surse online influente și un impact estimat la 17 milioane de vizualizări. Printre cele mai vizibile subiecte s-a numărat performanța muzicală a lui Kendrick Lamar, care a divizat publicul. În timp ce unii comentatori au considerat că a fost unul dintre cele mai slabe spectacole organizate în pauza acestui tip de eveniment, alții au apreciat spectacolul, în special în contextul conflictului acestuia cu rapper-ul Drake. Accentul a fost pus și pe Serena Williams, tenismenă de clasă mondială, dar și – aparent – fostă iubită a lui Drake, care a fost prezentă la spectacol și a dansat în timpul unei piese care conținea atacuri la adresa acestuia. Donald Trump s-a aflat puternic în atenția publicului, atât prin prezența sa la meci, cât și prin mesajele ulterioare, ironizând-o pe Taylor Swift, care a fost huiduită în cadrul evenimentului. În plus, declarațiile sale controversate despre anexarea Canadei, lansate ca parte dintr-un interviu difuzat în SUA înaintea finalei, au beneficiat de mediatizare și atenție ridicată online.
Discuțiile în spațiul online românesc în zilele dinainte de eveniment s-au concentrat pe creșterea prețului reclamelor din timpul pauzei, pe spotul publicitar de recrutare pregătit de către Secret Service, sau pe anticiparea performanței lui Kendrick Lamar.
Grafic NewsVibe: Evoluția volumului și impactului mențiunilor despre Super Bowl în ultima săptămână
Cele mai frecvent menționate entități în cadrul știrilor și postărilor sunt reprezentate în primul rând de cele două echipe protagoniste, Kansas City Chiefs și Philadelphia Eagles. New Orleans, locația unde a fost ținută ediția acestui an a Super Bowl, și stadionul Caesars Superdome au beneficiat și ele de atenție și mențiuni repetate din partea surselor online.
Donald Trump și Taylor Swift au fost, de asemenea, figuri centrale reflectate de sursele online. Taylor Swift a fost prezentă la eveniment pentru a-și susține iubitul, pe Travis Kelce, care joacă pentru Kansas City Chiefs, echipă care a pierdut cu scorul de 40-22. Observăm și invocarea repetată a numelui Kamalei Harris, pe care Taylor Swift a susținut-o în campania prezidențială, amintită în conținutul online care explică atitudinea critică a actualului președinte față de artistă. Cu o vizibilitate moderată sunt prezenți și Kendrick Lamar și Serena Williams, cele două vedete ale spectacolului de la pauza meciului.
Grafic NewsVibe: Topul cuvintelor cheie incluse în postările și articolele despre Super Bowl în ultima săptămână
Printre sursele de top care au discutat despre Super Bowl se află un mix de publicații de știri, presă generalistă și site-uri sportive. Sport.ro a generat cele mai multe știri în ultima săptămână, fiind urmat de Știrile ProTV și PRO TV, care s-au concentrat în special pe Donald Trump și pe performanța lui Kendrick Lamar.
Topul este completat de alte surse sportive, precum Prosport.ro, Digi Sport, GSP.ro, sau mainstream, precum News.ro, Ziare.com, Digi24, și EVZ.ro. De notat este faptul că Aleph News a abordat aproape în exclusivitate știri legate de Donald Trump, subliniind faptul că acesta este primul președinte aflat în funcție care ia parte la eveniment.
Grafic NewsVibe: Topul surselor online relevante care au menționat cel mai des pe Super Bowl, în ultima săptămână
Emoji-urile cele mai utilizate fac trimitere directă la sportul aflat în prim-plan și la rezultatul meciului (trofeu, minge de fotbal american), dar și la simboluri legate de SUA, precum steagul și vulturul. Sentimentul este unul general pozitiv și de celebrare a celor două echipe, emoția dominantă fiind aprecierea.
Grafic NewsVibe. Top emoji folosite pe Facebook în conversațiile despre Super Bowl, în ultima săptămână
Hashtag-urile au fost concentrate pe declarațiile lui Donald Trump despre anexarea Canadei (#taxe, #donaldtrump, #stiricanada, #justintrudeau). Totodată, s-a făcut trimitere și la planurile sale legate de Gaza (#gaza), în timp ce #kendricklamar, #eagles și #superbowl sunt singurele trimiteri explicite la evenimentul sportiv și muzical.
Grafic NewsVibe. Top hashtags folosite pe Facebook în conversațiile despre Super Bowl, în ultima săptămână