 
            În doar câteva zile, numele Oanei Gheorghiu a devenit unul dintre cele mai frecvent rostite în spațiul online românesc. Analiza de sentiment realizată cu ajutorul platformei de monitorizare media și social media NewsVibe evidențiază o componentă puternic negativă în tonul general al dezbaterii publice, dar această polarizare ține mai degrabă de intensitatea argumentărilor și limbajul confruntării dintre susținători și critici, nu de percepția față de protagonista dezbaterii, care rămâne asociată predominant cu mesaje și contexte pozitive.
VOLUMUL CONVERSAȚIEI. Au existat în ultimele zile aproape 1700 mențiuni online despre Oana Gheorghiu în surse relevante românești, monitorizate și procesate cu ajutorul NewsVibe.
IMPACTUL estimat al acestora a atins aproape 28 milioane de vizualizări potențiale.

Grafic NewsVibe. Evoluția la nivelul numărului de mențiuni despre Oana Gheorghiu, respectiv a impactului total al acestora, în ultima săptămână
CUM SE DEZBATE ONLINE TEMA? Analiza de sentiment NewsVibe, bazată pe un motor AI de procesare lingvistică de înaltă acuratețe, evaluează automat tonul reflectării online a temei – care este puternic emoțională (procentul de numai 70% pondere a mențiunilor neutre ilustrează un subiect disputat).
În zona de conținut online cu încărcătură emoțională, discursul este dominat de atitudine negativă – un procent dublu față de atitudinea pozitivă. Această tendință nu reflectă neapărat atitudinea față de Oana Gheorghiu, ci arată că dezbaterea are un nivel ridicat de intensitate, cu un limbaj conflictual și vehement folosit de ambele tabere – atât de susținători, cât și de contestatari.
La nivelul comparațiilor între platforme, se observă un scor de sentiment mai pronunțat negativ pe YouTube și web, și mai temperat pe Facebook.

Grafic NewsVibe. Evaluarea automată a tonului conversației online despre Oana Gheorghiu în ultima săptămână
CARE SUNT VECTORII DE SENTIMENT POZITIV ȘI NEGATIV. Analiza de sentiment la nivelul entităților, care evidențiază vectorii din spatele tonului pozitiv sau negativ, evidențiază faptul că numele Oana Gheorghiu apare majoritar în contexte favorabile, cu un raport de aproximativ 3 la 1 între mențiunile pozitive și cele negative.
În zona de asocieri în registru apreciativ, se remarcă în primul rând entități asociate activității sale din mediul ONG (Asociația Dăruiește Viață, Spitalul pentru copii cu cancer, Carmen Uscatu), dar și conexiuni cu lumea politică, precum Ilie Bolojan – cel care a nominalizat-o pentru rolul guvernamental, sau liderul USR Dominic Fritz.
Termenii prezenți în context negativ sunt dominați de numele Donald Trump – postarea mai veche a noului vicepremier despre președintele american fiind motivația atacurilor la adresa Oanei Gheorghiu, precum și Sorin Grindeanu, liderul PSD care a cerut retragerea nominalizării.

Grafic NewsVibe. Top entități menționate în context pozitiv (cu verde) sau negativ (cu roșu) în conversația online despre Oana Gheorghiu, în ultima săptămână
ARHITECTURA SEMANTICĂ A DEZBATERII. Dinamica dezbaterii este și mai clară atunci când analizăm harta semantică a acesteia, care arată conexiunile dintre actori și subiecte în funcție de modul în care au fost menționați în mediul online. Configurația acestei hărți evidențiază două tabere distincte: una pro, sensibil mai mare, formată în jurul realizărilor Oanei Gheorghiu și al sprijinului primit din partea premierului și confirmării președintelui, și una anti, dominată de Sorin Grindeanu, PSD și de tema care a declanșat reacțiile critice — atitudinea protagonistei față de Donald Trump.

Grafic NewsVibe. Rețeaua semantică a conversației online despre Oana Gheorghiu, în ultima săptămână
În ansamblu, analiza arată că tema a depășit rapid sfera unei simple controverse politice, devenind un catalizator al dezbaterii publice, unde emoțiile, simbolurile și afilierea politică s-au împletit într-un peisaj digital puternic polarizat.
 
             
             
             
             
             
             
             
    