News Focus: Ce s-a văzut online despre UNTOLD 2024
Controversele și dezbaterile generate de artiștii participanți, pe scenă sau în afara ei, s-au numărat printre principalele subiecte vizibile, în sursele online relevante, în legătură cu ediția 2024 a festivalului UNTOLD. Printre acestea se numără suspiciunea de posesie de droguri legată de rapperul Guess Who, precum și comentariile variate despre prestația lui Sam Smith și mesajele politice lansate de Tudor Chirilă, potrivit datelor procesate de platforma de media intelligence NewsVibe.
Au existat peste o mie de articole și postări Facebook în surse online relevante care au făcut referire la festival în ultima lună, aproape un sfert dintre acestea fiind publicate pe 9 august, momentul de maximă vizibilitate din perspectiva frecvenței și impactului mențiunilor online.
Grafic NewsVibe. Evoluția volumului și impactului mențiunilor despre UNTOLD, în ultima lună
Surse media predominante
Topul publicațiilor online care au scris cel mai mult despre UNTOLD pe parcursul ultimei luni este dominat clar de sursele clujene, care au relatat despre festival atât pe website-uri, cât și pe paginile Facebook oficiale. Se disting prin frecvența menționării evenimentului Cluj 24, Monitorul de Cluj și Știri de Cluj. În top se află și surse mainstream, precum pagina de Facebook PRO TV și website-ul stirileprotv.ro.
Grafic NewsVibe. Topul surselor media care au menționat cel mai frecvent UNTOLD, în ultima lună.
Topul cuvintelor cheie menționate
Analiza principalelor entități incluse în contextul referirilor la festival este un bun indicator al principalelor teme abordate în legătură cu UNTOLD în sursele online relevante. Remarcăm astfel că principalele subiecte asociate cu festivalul în această mediatizare online sunt incidentul legat de Guess Who (suspectat de posesie de droguri) și prestația lui Sam Smith, discutată atât din perspectivă muzicală, cât și sub aspectul comentariilor și controverselor generate de ținutele și elementele show-ului său. Și Lenny Kravitz s-a bucurat de vizibilitate în contextul reflectării media a festivalului, ca și anunțurile Companiei de Transport Public privind frecvența autobuzelor și suplimentarea acestora pe perioada evenimentului. A fost vizibil și Tudor Chirilă, datorită preluării comentariilor sale despre corupție.
Grafic NewsVibe. Top entități menționate în ultima lună în asociere cu tema
Emoji și Hashtag
Se remarcă o campanie promovată de rețeaua de clinici medicale Regina Maria, vizibilă în contextul referirilor la festival prin mai multe hashtag-uri (#InTerapie, #CumTeSimti, #ReginaMaria). Cele mai utilizate emojis transmit fie ideea de sărbătoare și emoție, fie șoc, sau ilustrează dimensiunea muzicală a evenimentului.
Grafic NewsVibe. Top emoji, respectiv top hashtags folosite pe Facebook în conversațiile despre UNTOLD.
Activitate regională și interes
Harta cu dispunerea regională a surselor indică faptul că singurele publicații online relevante din afara Capitalei care au relatat despre festival au fost cele din județul Cluj.
Harta Newsvibe. Topul surselor relevante la nivel local, unde a fost menționat festivalul UNTOLD în ultima lună.
*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence.