icon

Rămâi conectat la știrile care contează, fii primul care află! Notificările sunt selectate de redacție pentru știrile cu adevărat importante!

Nu, mulțumesc
Mă abonez
search icon
search icon
Flag Arrow Down
Română
Română
Magyar
Magyar
English
English
Français
Français
Deutsch
Deutsch
Italiano
Italiano
Español
Español
Русский
Русский
日本語
日本語
中国人
中国人

Modifică limba

arrow down
  • Română
    Română
  • Magyar
    Magyar
  • English
    English
  • Français
    Français
  • Deutsch
    Deutsch
  • Italiano
    Italiano
  • Español
    Español
  • Русский
    Русский
  • 日本語
    日本語
  • 中国人
    中国人
Secțiuni
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Diaspora
  • Republica Moldova
  • Politică
  • Economie
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
  • Alegeri 2025
  • Mediu
Despre Noi
Contact
Politică de confidențialitate
Termeni și condiții
Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
  • Ultima oră
  • Exclusiv
    • Sondaje INSCOP
    • Podcast
    • Diaspora
    • Republica Moldova
    • Politică
    • Economie
    • Actualitate
    • Internațional
    • Sport
    • Sănătate
    • Educație
    • Știință IT&C
    • Arte & Lifestyle
    • Opinii
    • Alegeri 2025
    • Mediu
57 știri noi în ultimele 24 de ore
  1. Acasă
  2. Exclusiv
14 februarie 10:24

INSCOP Research: De ce nu sunt mai multe produse agricole românești în marile rețele comerciale?

Roxana Bratu
whatsapp
facebook
linkedin
x
copy-link copy-link
main event image
Exclusiv
Foto INSCOP Research
Prezența produselor agricole românești în marile rețele comerciale reprezintă un subiect care este frecvent instrumentalizat în retorica politicienilor, fie ei radicali sau nu, prin îndemnuri la patriotism economic și propuneri de măsuri protecționiste, după cum am văzut chiar recent. Sondajul realizat de INSCOP Research în decembrie 2024 la comanda Funky Citizens vine să ofere noi date privind percepția românilor asupra acestei teme. Dacă în ianuarie 2022, aproape două treimi dintre respondenți (63,9%) considerau că preferința retailerilor pentru produsele din străinătate este cauza principală a prezenței reduse pe rafturi a produselor autohtone, în decembrie 2024 procentul a scăzut la 54,3%. În același timp, tot mai mulți români (39,7% față de 29,7% în ianuarie 2022) identifică producția locală insuficientă drept cauză pentru raritatea produselor agricole autohtone pe rafturile supermarketurilor. Această evoluție sugerează faptul că publicul începe să ia tot mai mult în considerare nu doar responsabilitatea pe care o au lanțurile comerciale prin politicile lor de achiziție în sprijinirea producătorilor locali, ci și problemele structurale cu care se confruntă agricultura românească (cum ar fi lipsa tehnologiilor moderne și accesul limitat la finanțare al micilor producători). Atât timp cât implementare unor soluții eficiente la aceste probleme structurale întârzie, suveraniștii pot exploata facil tema.
Metodologie: Sondajul realizat de INSCOP Reasearch la comanda Funky Citizens a fost cules în perioada 16 -23 decembrie 2024 prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului multistadial stratificat fiind de 1000 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3.1 %, la un grad de încredere de 95%. Datele comparative pentru iunie, septembrie 2021, respectiv ianuarie 2022 au fost extrase din studiul ”Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false” realizat de INSCOP Research la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group în cadrul unui proiect de cercetare sprijinit de The German Marshal Fund of the United States – și finanțat de Black Sea Trust for Regional Cooperation prin True Story Project.

ȘTIRI PE ACELEAȘI SUBIECTE

event image
Sondaje INSCOP
BAROMETRUL Informat.ro – INSCOP Research – ”România între Magie și Ezoterie” | 61.4% dintre participanții la sondaj cred că „România este o țară unde puteri externe controlează în secret deciziile importante”
event image
Opinii
Sondajul INSCOP despre superstiții și teorii ale conspirației nu este doar marketing de Halloween
event image
Sondaje INSCOP
BAROMETRUL Informat.ro – INSCOP Research – ”România între Magie și Ezoterie” – Rațiune vs. Credință | 50.8% dintre români se bazează mai mult pe rațiune și știință atunci când trebuie luată o decizie importantă
event image
Sondaje INSCOP
BAROMETRUL Informat.ro – INSCOP Research – ”România între Magie și Ezoterie” – Conspirații | 58.4% dintre cei intervievați cred că „Pandemiile sau crizele economice sunt rezultatul planurilor unor grupuri de putere secrete”
event image
Sondaje INSCOP
BAROMETRUL Informat.ro – INSCOP Research – ”România între Magie și Ezoterie” | 41.6% dintre cei intervievați spun că au avut o întâmplare în viață din care au observat că o superstiție s-a adeverit
event image
Sondaje INSCOP
BAROMETRUL Informat.ro – INSCOP Research – ”România între Magie și Ezoterie” | 31.1% dintre români sunt de părere că este cel mai bine să ții cont de superstiții în sănătate
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview app preview
produse agricole produse romanesti INSCOP Research supermarketuri

Recomandările redacției

main event image
Exclusiv
sâmbătă 11:23
Conținut exclusiv

IT News Review by Control F5 Software: Instrumentul Sora 2 al OpenAI generează videoclipuri false în 80% din cazuri

app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview
app store badge google play badge
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Diaspora
  • Republica Moldova
  • Politică
  • Economie
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
  • Alegeri 2025
  • Mediu
  • Despre Noi
  • Contact
Politică de confidențialitate
Politica de cookies
Termeni și condiții
Licențe open source
Toate drepturile rezervate Strategic Media Team SRL

Tehnologie in parteneriat cu

anpc-sal anpc-sol