icon

Rămâi conectat la știrile care contează, fii primul care află! Notificările sunt selectate de redacție pentru știrile cu adevărat importante!

Nu, mulțumesc
Mă abonez
search icon
search icon
Flag Arrow Down
Română
Română
Magyar
Magyar
English
English
Français
Français
Deutsch
Deutsch
Italiano
Italiano
Español
Español
Русский
Русский
日本語
日本語
中国人
中国人

Modifică limba

arrow down
  • Română
    Română
  • Magyar
    Magyar
  • English
    English
  • Français
    Français
  • Deutsch
    Deutsch
  • Italiano
    Italiano
  • Español
    Español
  • Русский
    Русский
  • 日本語
    日本語
  • 中国人
    中国人
Secțiuni
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Diaspora
  • Republica Moldova
  • Politică
  • Economie
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
  • Alegeri 2025
  • Mediu
Despre Noi
Contact
Politica de confidențialitate
Termeni și condiții
Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
  • Ultima oră
  • Exclusiv
    • Sondaje INSCOP
    • Podcast
    • Diaspora
    • Republica Moldova
    • Politică
    • Economie
    • Actualitate
    • Internațional
    • Sport
    • Sănătate
    • Educație
    • Știință IT&C
    • Arte & Lifestyle
    • Opinii
    • Alegeri 2025
    • Mediu
122 știri noi în ultimele 24 de ore
  1. Acasă
  2. Exclusiv
12 august 10:44
Conținut exclusiv

E-Politics. Topul eurodeputaților români activi online, în ultima lună

Adrian Rusu
whatsapp
facebook
linkedin
x
copy-link copy-link
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Prima săptămână din noua legislatură a Parlamentului European a fost și perioada în care eurodeputații români au comunicat cu o intensitate sporită, dar momentele de vârf ca volum de comunicare pe Facebook corespund cu incidentele generate de Diana Șoșoacă în plenul forului european, indică datele procesate de platforma de media intelligence NewsVibe.

Eurodeputații români au produs un volum total de aproape o mie de postări în ultima lună, aproximativ un sfert dintre acestea aparținându-i eurodeputatei SOS Diana Șoșoacă, liderul incontestabil la capitolul intensitate a comunicării, așa cum s-a întâmplat și în luna anterioară. Aceasta este urmată în top de Gheorghe Piperea (cu mai puțin de jumătate din volumul de comunicare realizat de Șoșoacă), acesta păstrându-și locul secund în clasament, și Claudiu Târziu (în creștere față de luna precedentă).

Grafic NewsVibe. Cei mai prolifici eurodeputați români, după numărul de postări pe Facebook în ultima lună

Clasamentul după impact – adică publicul potențial la care au ajuns aceste postări, estimat printr-un algoritm de calcul NewsVibe – este în continuare dominat de Luis Lazarus, urmat de Gabriela Firea, Diana Șoșoacă și Cristian Terheș.

Grafic NewsVibe. Cei mai populari eurodeputați români, după impactul estimat al paginilor Facebook în ultima lună

Momentul cu cel mai mare volum de comunicare înregistrat este 18 iulie, zi în care a avut loc scrutinul pentru realegerea Ursulei von der Leyen la șefia Comisiei Europene, dar care a fost dominată de comunicarea despre controversa generată de eurodeputata Diana Șoșoacă, aceasta fiind escortată afară din sala de ședințe de forțele de ordine. Acțiunile și mesajele sale au fost redate în detaliu pe propria pagină de Facebook, dar și numeroși alți eurodeputați au comentat acest incident.

Un al doilea moment de amplificare a comunicării eurodeputaților îl precede cronologic pe primul; e vorba de 16 iulie – debutul primei sesiuni plenare a Parlamentului European și prima zi din noul mandat, când majoritatea membrilor români au relatat despre activități și proiecte, iar Diana Șoșoacă a comunicat în mod repetat despre primul său live din plen.

Grafic NewsVibe. Evoluția volumului de postări Facebook ale europarlamentarilor români în ultima lună, precum și a impactului estimat al acestora.

Vizibilitatea majoră din acea primă săptămână de activitate este evidențiată și de trendul de accelerație al comunicării colective a eurodeputaților, care înregistrează o creștere evidentă în jurul intervalului de 16-18 iulie și scăderi evidente de ritm în restul săptămânilor analizate.

Grafic NewsVibe. Tendințe săptămânale ale comunicării pe Facebook în cazul eurodeputaților români.

Teme centrale în comunicare. Printre termenii cel mai frecvent folosiți în postările eurodeputaților români se remarcă cei instituționali sau direct asociați cu activitatea lor (“Parlamentul European”, “Strasbourg”), cu formațiunile politice pe care aceștia le reprezintă (se remarcă “UDMR” și “Partidul Popular European”), precum și cu activități extra-politice despre care aceștia au comunicat – în special Jocurile Olimpice și decesul lui Nicu Covaci. “Diana Șoșoacă” se remarcă și în postura de entitate amintită frecvent în cadrul comunicării, fapt datorat atât preluării de relatări externe despre acțiunile sale pe propria pagină de Facebook, dar și comentariilor celorlalți colegi despre activitatea acesteia.

Grafic NewsVibe. Cuvintele cheie folosite cel mai frecvent în comunicarea pe Facebook a europarlamentarilor români în ultima lună

În ce privește domeniile despre care eurodeputații au comunicat mai frecvent în perioada analizată, se remarcă Europa, Politică internă, Război & conflicte militare și Politică globală, dar și o tendință în creștere de a discuta despre Economie.

Grafic NewsVibe. Domenii despre care au postat cel mai mult eurodeputații români în ultima lună.

Notă. Au fost incluși în analiză 32 de eurodeputați români care au pagini de Facebook active și publice.

*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 

ȘTIRI PE ACELEAȘI SUBIECTE

event image
Exclusiv
DIGITAL DUEL by NewsVibe. TOP 5 partide în spațiul online românesc, în ultima săptămână
event image
Exclusiv
DIGITAL DUEL by NewsVibe. TOP 5 partide în spațiul online românesc, în ultima săptămână
event image
Exclusiv
Monitorul Miniștrilor by NewsVibe. Săptămâna 3 – 9 septembrie 2025
event image
Exclusiv
DIGITAL DUEL by NewsVibe. TOP 5 partide în spațiul online românesc, în ultima săptămână
event image
Exclusiv
DIGITAL DUEL by NewsVibe. TOP 5 partide în spațiul online românesc, în ultima săptămână
event image
Exclusiv
DIGITAL DUEL by NewsVibe. TOP 5 partide în spațiul online românesc, în ultima săptămână
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview app preview
exclusiv Parlamentul European eurodeputati activitate politică online Comisia Europeana

Informat Moldova

main event image
Republica Moldova
acum 3 ore

Cetățenii moldoveni vor putea vota pe 28 septembrie 2025, inclusiv prin corespondență în zece țări. În România, vor fi 22 de secții de votare

Surse
imagine sursa

Recomandările redacției

main event image
Exclusiv
acum 1 oră
Conținut exclusiv

NEWS FOCUS: Asasinarea lui Charlie Kirk. Impact în online-ul românesc

main event image
Sondaje INSCOP
acum 3 ore

BAROMETRUL Informat.ro - INSCOP Research - Integrarea europeană a Republicii Moldova | 72.8% dintre români consideră că România face suficiente lucruri pentru a ajuta Republica Moldova în parcursul său de integrare în Uniunea Europeană

app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview
app store badge google play badge
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Diaspora
  • Republica Moldova
  • Politică
  • Economie
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
  • Alegeri 2025
  • Mediu
  • Despre Noi
  • Contact
Politica de confidențialitate
Politica de cookies
Termeni și condiții
Licențe open source
Toate drepturile rezervate Strategic Media Team SRL

Tehnologie in parteneriat cu

anpc-sal anpc-sol