E-Politics. Topul eurodeputaților români activi online
Pe parcursul ultimei luni, comunicarea noilor europarlamentari aleși ai României a atins puncte maxime, ca volum, în zilele asociate momentului alegerilor europene, precum și în ziua meciului decisiv România – Slovacia de la Euro 2024, în rest ritmul în care aceștia s-au exprimat pe Facebook fiind mai scăzut. Diana Șoșoacă a dominat categoric prin frecvența postărilor, dar în privința impactului estimat al acestora, Luis Lazarus ocupă prima poziție, datorită numărului mare de urmăritori pe acest canal, conform datelor procesate și analizate de platforma de media intelligence NewsVibe din surse online relevante.
Grafic NewsVibe. Evoluția volumului de postări Facebook ale noilor europarlamentari români în ultima lună.
Liderul absolut la capitolul intensitate a comunicării este eurodeputata aleasă din partea SOS, Diana Șoșoacă, aceasta postând, în ultima lună, un volum cel puțin dublu de mesaje comparativ cu următorii clasați în acest top, Gheorghe Piperea și Maria Grapini.
Grafic NewsVibe. Cei mai prolifici eurodeputați români, după numărul de postări pe Facebook în ultima lună
În schimb, clasamentul după impact – adică publicul potențial la care au ajuns aceste postări – este condus de Luis Lazarus, urmat de Gabriela Firea și Diana Șoșoacă. Aceștia dețin pagini de Facebook cu număr mare de urmăritori și, implicit, impact estimat mare. De remarcat că, pe lângă cei doi reprezentanți SOS, și trei eurodeputați aleși din partea AUR se află în top 10 după impactul estimat.
Grafic NewsVibe. Cei mai populari eurodeputați români, după impactul estimat al paginilor Facebook în ultima lună
Termenii cel mai frecvent folosiți în postările eurodeputaților români sunt asociați instituției pe care aceștia o reprezintă, dar și partidelor din care fac parte, PSD și PNL fiind mai menționate decât UDMR.
Grafic NewsVibe. Cuvintele cheie folosite cel mai frecvent în comunicarea pe Facebook a europarlamentarilor români în ultima lună
Domeniile despre care aceștia au comunicat mai intens în perioada analizată sunt Alegeri, Politică internă și Europa, precum și “Fapt divers”, care grupează în special mesajele acestora pe subiecte personale, extra-profesionale, inclusiv aniversări, participarea la evenimente de familie sau postări de weekend.
Grafic NewsVibe. Teme despre care au postat cel mai mult eurodeputații români în ultima lună.
Prelungirea discursului specific alegerilor cu formulări de tip slogan se remarcă în analiza principalelor hashtags incluse în postările eurodeputaților. Tot aici se remarcă și un efort susținut de comunicare din partea lui Claudiu Târziu, precum și vizibilitatea unor hashtag-uri ce denotă mesaje de factură conservatoare (#unitipentrufamilie, #familiatraditionala).
Grafic NewsVibe. Top hashtags folosite în comunicarea europarlamentarilor români în ultima lună.