Ieri 21:28
Economie
Foto: Pixabay
Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) plănuiește să răscumpere un pachet de 20% din acțiuni de la Fondul Proprietatea printr-un mecanism de tip buyback, ceea ce va transforma relația dintre stat și investitorii instituționali. Această acțiune va permite statului să devină acționar unic, dar ridică întrebări despre capacitatea financiară a CNAB de a susține o astfel de operațiune fără a compromite investițiile necesare în infrastructură.
Valoarea estimată a tranzacției se află între 200-250 milioane euro, dar CNAB nu dispune de lichidități excedentare pentru a acoperi costurile. Compania are deja un portofoliu de investiții urgente, iar un buyback ar putea afecta cash-flow-ul și execuția proiectelor strategice.
Dacă CNAB alege să se îndatoreze pentru a finanța buyback-ul, aceasta ar putea crește riscurile financiare și ar reduce flexibilitatea companiei. În plus, eliminarea unui acționar instituțional activ, care a promovat măsuri de guvernanță, ar putea afecta standardele de transparență și responsabilitate.
Gestionarea transparentă a tranzacției va influența percepția investitorilor și poate consolida poziția CNAB, în timp ce o abordare insuficient explicată ar putea diminua încrederea în companiile de stat. Astfel, buyback-ul devine nu doar o acțiune financiară, ci și un test de guvernanță pentru CNAB și statul român.
Valoarea estimată a tranzacției se află între 200-250 milioane euro, dar CNAB nu dispune de lichidități excedentare pentru a acoperi costurile. Compania are deja un portofoliu de investiții urgente, iar un buyback ar putea afecta cash-flow-ul și execuția proiectelor strategice.
Dacă CNAB alege să se îndatoreze pentru a finanța buyback-ul, aceasta ar putea crește riscurile financiare și ar reduce flexibilitatea companiei. În plus, eliminarea unui acționar instituțional activ, care a promovat măsuri de guvernanță, ar putea afecta standardele de transparență și responsabilitate.
Gestionarea transparentă a tranzacției va influența percepția investitorilor și poate consolida poziția CNAB, în timp ce o abordare insuficient explicată ar putea diminua încrederea în companiile de stat. Astfel, buyback-ul devine nu doar o acțiune financiară, ci și un test de guvernanță pentru CNAB și statul român.
Surse
Compania Națională Aeroporturi București vrea să răscumpere participația Fondului Proprietatea – un buyback strategic și un test major de guvernanță (Gabriel Grădinescu)
ULTIMA ORĂ Statul vrea să preia cu totul Compania Aeroporturi București după ce a blocat listarea la bursă