marți 22:39
Actualitate
facebook.com/hervisro
Retailerul de echipamente sportive Hervis, parte a grupului Spar din Austria, a decis să vândă operațiunile din România și Ungaria către britanicii de la Fraser. Motivul oficial invocat este că piețele din aceste țări sunt mai orientate către modă decât către sport, în contrast cu piețele principale ale companiei din Austria, Slovenia și Croația. Totuși, surse din presa austriacă sugerează că vânzarea a fost determinată și de pierderile financiare semnificative ale companiei-mamă, care a raportat o pierdere de 43 milioane de euro în 2024. În România, Hervis a înregistrat pierderi de 41,3 milioane lei anul trecut și a avut rezultate negative timp de cinci ani, acumulând pierderi totale de peste 77 milioane lei. De asemenea, vânzările au scăzut constant în ultimii doi ani. Ulrich Hanfeld, directorul general al Hervis, a declarat că vânzarea va permite companiei să se concentreze pe dezvoltarea portofoliului în piețele principale. În prezent, Hervis are 49 de magazine în România, dar a pierdut teren în fața concurenței, ajungând pe locul cinci în piața locală de echipamente sportive, după liderul Decathlon și alți competitori.
Surse
De ce a vândut Hervis operaţiunile din România, dar le-a păstrat pe cele din Slovenia sau Croaţia? Oficial, piaţa din România era orientată către modă şi nu către sport. Neoficial, compania locală a adunat pierderi de 77 mil. lei în ultimii cinci ani, iar vânzările sunt şi ele pe minus
SURPRIZĂ Magazinele Hervis, vândute. Cel mai mare retailer de echipamente sportive din Marea Britanie se extinde în România
Unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive din Europa Centrală, vinde toate operaţiunile din România şi Ungaria către britanicii de la Frasers Group. Tranzacţia aşteaptă aprobarea de la autorităţile de concurenţă
Hervis, unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive din Europa Centrală, vinde toate operaţiunile din România şi Ungaria către britanicii de la Frasers Group. Tranzacţia aşteaptă aprobarea de la autorităţile de concurenţă