Ieri 19:40
Internațional
Foto: https://www.pexels.com
Comisia Europeană a anunțat planuri pentru o rețea feroviară de mare viteză care ar putea fi finalizată până în 2040, având ca scop reducerea semnificativă a timpilor de călătorie între marile orașe europene. Trenurile ar putea circula cu viteze de peste 250 km/h, transformând rute precum Berlin - Copenhaga sau Sofia - Atena în călătorii de câteva ore. De exemplu, timpul de călătorie între Tallinn și Riga ar putea scădea de la 6 ore la 1 oră și 45 de minute, iar între Lisabona și Madrid de la 9 ore la 3 ore.
Comisarul european pentru transporturi, Apostolos Tzitzikostas, a subliniat că această rețea va face călătoria cu trenul o alternativă mai atractivă la zborurile pe distanțe scurte. Deși există un apel constant pentru îmbunătățirea transportului feroviar, dezvoltarea rapidă a călătoriilor transfrontaliere a fost limitată de infrastructura insuficientă și de sistemele incompatibile. Comisia estimează că este nevoie de 546 de miliarde de euro pentru extinderea rețelei existente de 12.128 km de cale ferată de mare viteză.
Planul include măsuri pentru îmbunătățirea sistemelor de semnalizare și ticketing, iar Tzitzikostas a promis o legislație care va permite achiziționarea biletelor transfrontaliere dintr-un singur loc. Organizațiile din domeniul transportului feroviar au salutat inițiativa, considerând-o un pas important pentru transportul durabil. Totuși, unii experți exprimă îndoieli cu privire la realizarea acestor planuri, subliniind lipsa detaliilor financiare și istoricul lent al implementării proiectelor feroviare în UE.
Comisarul european pentru transporturi, Apostolos Tzitzikostas, a subliniat că această rețea va face călătoria cu trenul o alternativă mai atractivă la zborurile pe distanțe scurte. Deși există un apel constant pentru îmbunătățirea transportului feroviar, dezvoltarea rapidă a călătoriilor transfrontaliere a fost limitată de infrastructura insuficientă și de sistemele incompatibile. Comisia estimează că este nevoie de 546 de miliarde de euro pentru extinderea rețelei existente de 12.128 km de cale ferată de mare viteză.
Planul include măsuri pentru îmbunătățirea sistemelor de semnalizare și ticketing, iar Tzitzikostas a promis o legislație care va permite achiziționarea biletelor transfrontaliere dintr-un singur loc. Organizațiile din domeniul transportului feroviar au salutat inițiativa, considerând-o un pas important pentru transportul durabil. Totuși, unii experți exprimă îndoieli cu privire la realizarea acestor planuri, subliniind lipsa detaliilor financiare și istoricul lent al implementării proiectelor feroviare în UE.
Surse
Călătorii cu trenul între capitalele UE în doar câteva ore. Când ar putea fi gata rețeaua feroviară de mare viteză
UE vrea să construiască o rețea feroviară de mare viteză până în 2040, în toată Europa. Trenurile ar putea atinge peste 250 km/h
România, pe drumul către o nouă rețea feroviară. Trenuri moderne și proiecte strategice, între viziune și provocări