icon

Rămâi conectat la știrile care contează, fii primul care află! Notificările sunt selectate de redacție pentru știrile cu adevărat importante!

Nu, mulțumesc
Mă abonez
search icon
search icon
Flag Arrow Down
Română
Română
Magyar
Magyar
English
English
Français
Français
Deutsch
Deutsch
Italiano
Italiano
Español
Español
Русский
Русский
日本語
日本語
中国人
中国人

Modifică limba

arrow down
  • Română
    Română
  • Magyar
    Magyar
  • English
    English
  • Français
    Français
  • Deutsch
    Deutsch
  • Italiano
    Italiano
  • Español
    Español
  • Русский
    Русский
  • 日本語
    日本語
  • 中国人
    中国人
Secțiuni
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Diaspora
  • Republica Moldova
  • Politică
  • Economie
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
  • Alegeri 2025
  • Mediu
Despre Noi
Contact
Politică de confidențialitate
Termeni și condiții
Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
  • Ultima oră
  • Exclusiv
    • Sondaje INSCOP
    • Podcast
    • Diaspora
    • Republica Moldova
    • Politică
    • Economie
    • Actualitate
    • Internațional
    • Sport
    • Sănătate
    • Educație
    • Știință IT&C
    • Arte & Lifestyle
    • Opinii
    • Alegeri 2025
    • Mediu
76 știri noi în ultimele 24 de ore
  1. Acasă
  2. Internațional
miercuri 09:37

Proiectul Rogfast din Norvegia va crea cel mai lung tunel rutier subacvatic, legând orașele Stavanger și Haugesund, cu finalizare estimată în 2033

Raluca Ioana Draghici
whatsapp
facebook
linkedin
x
copy-link copy-link
main event image
Internațional
www.facebook.com/ Rogfast, Statens vegvesen
Norvegia dezvoltă Rogfast, cel mai lung și adânc tunel rutier subacvatic din lume, având o lungime de 27 de kilometri și o adâncime maximă de 392 de metri sub nivelul mării. Proiectul, care a început în ianuarie 2018, a fost suspendat temporar din cauza depășirilor de costuri, dar lucrările au fost reluate în 2021, cu finalizarea estimată pentru 2033. Costul total al proiectului este de aproximativ 2,4 miliarde de dolari. Tunelul va îmbunătăți conectivitatea pe coasta de vest a Norvegiei, reducând timpul de călătorie între Bergen și Stavanger cu 40 de minute și înlocuind feriboturile existente.

Rogfast va include un sens giratoriu dublu la 260 de metri adâncime și va avea două tuburi separate, fiecare cu două benzi de circulație. Proiectul face parte din modernizarea autostrăzii E39, care leagă Trondheim de Kristiansand. Provocările tehnologice sunt semnificative, iar construcția implică excavarea simultană din ambele capete, cu o marjă de eroare de doar 5 centimetri. Utilizarea unui scaner laser rotativ permite crearea unui „geamăn digital” al tunelului, asigurând precizia și reducând riscurile financiare.

Surse

sursa imagine
Libertatea
Cum se construiește cel mai lung și mai adânc tunel rutier din lume: Rogfast va coborî până la 392 de metri sub nivelul mării
sursa imagine
Mediafax
Cel mai lung și mai adânc tunel rutier subacvatic din lume: 392 de metri sub nivelul mării
sursa imagine
Newsweek
VIDEO Unde se face cel mai lung și mai adânc tunel subacvatic din lume? 27 km, 392 de metri sub nivelul mării * Newsweek România
sursa imagine
Antena3
Cel mai lung și mai adânc tunel subacvatic din lume prinde contur: Mașinile vor merge 27 km pe sub mare
sursa imagine
Timpul Moldova
Tunelul record al Europei prinde contur: 27 km pe sub mare, proiect de inginerie fără precedent

ȘTIRI PE ACELEAȘI SUBIECTE

event image
Actualitate
A început dinamitarea muntelui pentru tunelul Robeşti, parte a Autostrăzii Sibiu-Pitești. Tunelul va avea 900 metri și va fi finalizat până în 2028
event image
Internațional
Rusia propune un tunel feroviar Putin-Trump prin strâmtoarea Bering
event image
Internațional
Curtea de Conturi din Italia s-a poziționat împotriva construirii celui mai mare pod suspendat din lume, între Italia continentală și Sicilia, pentru că ar încălca normele UE. Guvernul Meloni anunță că nu va abandona proiectul
event image
Actualitate
Lucrările la Autostrada A1 au atins 44% din progres, cu tuneluri săpate prin metoda austriacă. Finalizarea este așteptată până în decembrie 2026.
event image
Internațional
Curtea de Conturi italiană nu a validat proiectul podului între Sicilia și Calabria, estimat la 13,5 miliarde de euro, provocând reacții dure din partea guvernului Meloni
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview app preview
Norvegia tunel trafic rutier tunel subacvatic infrastructura rutiera

Recomandările redacției

main event image
Exclusiv
Ieri 10:54

Prezența la vot, în timp real, la alegerile pentru Primăria Capitalei

main event image
Opinii
acum 8 ore

OPINIE - Interesul național: o țară cu personalitate, o Europă puternică și o Americă prietenă

main event image
Exclusiv
acum 6 ore
Conținut exclusiv

IT News Review by Control F5 Software: Google poate partaja mesajele tale text cu angajatorul pe dispozitivele gestionate de companie

app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview
app store badge google play badge
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Diaspora
  • Republica Moldova
  • Politică
  • Economie
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
  • Alegeri 2025
  • Mediu
  • Despre Noi
  • Contact
Politică de confidențialitate
Politica de cookies
Termeni și condiții
Licențe open source
Toate drepturile rezervate Strategic Media Team SRL

Tehnologie in parteneriat cu

anpc-sal anpc-sol