Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
109 știri noi în ultimele 24 de ore
26 iulie 10:42

Web Watch. Top 10 surse online pe teme de sport, în perioada EURO 2024

Adrian Rusu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Sursele online relevante din România au publicat peste 50 de mii de articole și postări pe teme de sport în perioada desfășurării campionatului european de fotbal care a avut loc în această vară, arată datele procesate și analizate de platforma de media intelligence NewsVibe. Comparativ, în același interval de timp s-au publicat 27 de mii de texte pe subiecte legate de guvernare și aproximativ 25 de mii – pe subiecte legate de alegeri.

Momentele de vârf din perspectiva volumului de texte pe teme de sport coincid cu meciurile naționalei de fotbal a României. Cel mai ridicat interes a fost înregistrat cu prilejul meciului decisiv contra Slovaciei (26 iunie), urmat, ca număr de articole, de momentul partidei disputate împotriva selecționatei Ucrainei (17 iunie). Confruntările cu Olanda (2 iulie), respectiv Belgia (22 iunie) au generat, comparativ, vârfuri de interes ceva mai mici, dar care au depășit oricum ritmul obișnuit.

Grafic NewsVibe. Evoluția numărului de articole și postări pe teme de sport în surse online relevante, în perioada EURO 2024

Sursa online care a produs cel mai mare volum de articole pe teme de sport în acest interval este pagina de Facebook Gazeta Sporturilor – GSP (cu peste 2400 de postări), dar publicația Fanatik domină prin intermediul a două canale prezente în top 10 – website și Facebook – care, cumulat, au publicat peste 3.500 de texte. Atunci când analizăm topul accelerației, care identifică sursele ce au produs mai mult conținut despre acest domeniu comparativ cu perioada anterioară, ies în evidență canale de Facebook precum Golazo, dar și Libertatea sau Horia Ivanovici.

Grafice NewsVibe. Topul surselor online relevante care au publicat articole și postări pe teme de sport, în perioada EURO 2024. Stânga – topul după numărul de articole/postări. Dreapta – topul după trendul de accelerație (volum mai mare de mențiuni comparativ cu perioada anterioară)

Printre termenii cel mai frecvent menționați în articolele de sport din perioada analizată, se evidențiază “România” și “Ucraina”, dar și “UEFA”, “Germania” (gazda turneului EURO 2024) și “Munchen” (locul victoriei echipei naționale împotriva Ucrainei, dar și al partidei contra Olandei). În afară de adversarii României, echipele despre care s-a scris cel mai mult au fost Portugalia și Ungaria. Dincolo de interesul pentru competiția europeană, se remarcă și vizibilitatea unor subiecte legate de fotbalul intern – în special clubul Dinamo, precum și a unor sportivi olimpici – precum David Popovici.

Grafic NewsVibe. Top entități menționate în știrile și postările pe teme de sport în surse online relevante în perioada EURO 2024

Cel mai utilizat hashtag în cadrul conținutului online cu caracter sportiv a fost #hairomania, la mare concurență cu #uefaeuro și #stiri. Și în selecția de emoji, se remarcă suportul pentru echipa națională, prin simboluri precum inima albastră sau galbenă sau steagul tricolor.

Grafic NewsVibe. Top emojis, respectiv hashtags incluse în postările pe teme de sport în surse online relevante în perioada EURO 2024.

În ce privește sursele locale din afara Bucureștiului care au produs postări de Facebook pe teme de sport, se remarcă mai ales județele din centrul și vestul țării, alături de Constanța și Iași.

Grafic NewsVibe. Surse locale care au scris pe subiecte de sport în surse online relevante în perioada EURO 2024.

*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza este bazată pe un model Machine Learning dezvoltat de echipa NewsVibe, care a fost antrenat pentru clasificarea conținutului extras din surse online relevante în funcție de tematica abordată. Datele prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Artificial Intelligence. 
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.