News Focus: Olimpiada de la Paris – sport și controverse
După încheierea Euro 2024 și a Copei America, evenimentul sportiv către care toți ochii se îndreaptă în ultimele zile este Olimpiada de la Paris. Olimpiada a început să genereze interes pentru sursele web cele mai relevante chiar din săptămânile premergătoare, dar, evident, există o creștere exponențială a mențiunilor odată cu debutul efectiv al reuniunii olimpice din capitala Hexagonului.
Conform datelor contorizate de softul de media intelligence NewsVibe, vârfurile de mențiuni despre Olimpiadă și impactul cel mai mare al acestor mențiuni s-au înregistrat a doua zi după ceremonia de deschidere. Acest lucru a fost determinat mai ales de controversele existente în jurul evenimentului de deschidere, respectiv de discuțiile despre reprezentarea scenică din timpul ceremoniei, pe care mulți au considerat-o o reinterpretare a picturii “Cina cea de Taină”.
Grafic NewsVibe. Evoluția impactului mențiunilor despre Olimpiadă și, distinct, ceremonia de deschidere, în ultima lună
Surse media predominante
În ultima săptămână, topul surselor web cele mai relevante și care au scris cel mai mult despre Olimpiadă este dominat de cele sportive și de știri: Eurosport România, Antena Sport, Pro Sport, Gazeta Sporturilor, Știripesurse și ziare.com. Iese în evidență faptul că, în ceea ce privește sursele sportive, în top sunt prezente mai ales paginile de Facebook ale acestora. Acest lucru este un indicator al faptului că, pe parcursul zilei, paginile respective publică multe postări despre Olimpiadă.
Grafic NewsVibe. Topul surselor media care au menționat tema, în ultima săptămână
Topul cuvintelor cheie menționate
Cele mai menționate entități în articolele sau postările despre Olimpiadă sunt asociate ceremoniei de deschidere a evenimentului sau prezenței unor vedete în audiența concursurilor sportive de la Paris. De asemenea, se remarcă menționarea extinsă a unor nume de români care au fost implicați în ceremonia de deschidere, precum dirijorul Cristian Măcelaru și fosta gimnastă Nadia Comăneci.
Grafic NewsVibe. Top entități menționate în ultima săptămână
Emoji și Hashtag
Cele mai utilizate emoji sunt simboluri ale unor sporturi sau care exprimă sentimente de intensitate în legătură cu ideea de competiție sau de câștig sportiv. Cele mai utilizate hashtag-uri sunt #jocurileolimpice #cosr #jo.
Grafic NewsVibe. Top emoji, respectiv top hashtags folosite pe Facebook în conversațiile despre Olimpiadă
Activitate regională și interes
În ceea ce privește interesul surselor online locale, se remarcă județele din Vestul și Centrul Țării, dar și din Iași. Totuși, interesul în județele din Moldova sau Sud-Estul României este mai scăzut prin comparație cu cel al surselor web din alte județe ale țării.
Harta Newsvibe. Topul surselor relevante la nivel local, unde a fost menționat subiectul, în ultima săptămână.
Olimpiada de la Paris a generat un interes deosebit atât în media tradiționale, cât și pe rețelele sociale, atingând un vârf de mențiuni după ceremonia de deschidere. Sursele sportive și de știri domină peisajul informațional, cu un impact semnificativ asupra audienței. Entuziasmul și controversele legate de eveniment reflectă amploarea și importanța acestuia la nivel global.
*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence.