Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
134 știri noi în ultimele 24 de ore
acum 6 ore

News Focus: Duelul ”primelor doamne”: Mirabela Grădinaru vs. Ilinca Simion – impact în online

Gabriel Dumitrache
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul unor instrumente AI

Cursa prezidențială în urma căreia Nicușor Dan a devenit președintele României a atras atenția nu doar prin confruntările dintre cei doi candidați ajunși în finală, ci și prin duelul indirect al partenerelor de viață ale acestora – Mirabela Grădinaru și Ilinca Simion. Implicarea efectivă în campanie a acestora, cu mesaje transmise pentru susținerea candidaților, a stimulat suplimentar interesul surselor online pentru cele două potențiale “prime doamne” ale României.

Campania pentru turul al II-lea a determinat o creștere semnificativă a expunerii celor două în mediul online, acesta fiind și un prilej pentru public de a descoperi mai multe detalii despre ele și despre viața privată a celor doi candidați rămași în cursa pentru Cotroceni.

După cum se poate observa din graficul evoluției mențiunilor online extrase și analizate cu ajutorul NewsVibe – platformă de media intelligence cu suport AI, pe parcursul campaniei numărul de mențiuni despre Mirabela Grădinaru a fost constant mai ridicat decât al celor despre Ilinca Simion. Singurul moment în care cele două nume s-au apropiat ca nivel de vizibilitate a fost în ziua dezbaterii prezidențiale de la Euronews. În rest, vârfurile de vizibilitate pentru cele două nume coincid, în mare măsură, chiar dacă au fost generate de evenimente diferite. Pe 15 mai, Mirabela Grădinaru a fost prezentă la Observator, în timp ce Ilinca Simion l-a însoțit pe liderul AUR la întâlnirea acestuia cu premierul Italiei, Giorgia Meloni. Se remarcă, de asemenea, o tendință continuă de creștere a mențiunilor despre Mirabela Grădinaru, care s-a menținut și după vârful atins în ziua alegerilor.

 

Grafic NewsVibe. Evoluția la nivelul numărului de mențiuni despre Mirabela Grădinaru și Ilinca Simion, în ultima lună,  respectiv a impactului total al acestora, în perioada 20 aprilie – 12 mai 2025

Curba virtuală a impactului estimat al mențiunilor despre cele două nume arată o creștere semnificativă în ultimele zile ale campaniei electorale, în special pe 15 mai, în ziua alegerilor și, în cazul Mirabelei Grădinaru, și ulterior acestui moment. Aceste evoluții anticipează atracția generată de noul cuplu prezidențial pentru media, inclusiv pentru sursele online relevante.

 

Grafic NewsVibe. Evoluția la nivelul numărului de vizualizării estimate ale mențiunilor despre Mirabela Grădinaru și Ilinca Simion, în ultima lună

 

Surse predominante

Sursele online care au menționat-o cel mai des pe Mirabela Grădinaru sunt, în special, pagini de Facebook sau website-uri ale unor surse media de lifestyle sau dedicate publicului feminin, precum unica.ro, Libertatea pentru Femei, Revista AVANTAJE, Viva.ro. Dintre publicațiile generaliste sau de știri, se remarcă Libertatea și Romania TV.

Grafic NewsVibe. Topul surselor web relevante care s-au referit la Mirabela Grădinaru, în ultima lună

O situație similară se remarcă și în cazul surselor online influente care au menționat-o frecvent pe Ilinca Simion. La vârful clasamentului se află pagini de Facebook aparținând unor surse media dedicate publicului feminin – unica.ro sau Libertatea pentru Femei, dar și Revista AVANTAJE.

Spre deosebire de cazul Mirabelei Grădinaru, în cel al Ilincăi Simion apar în top și surse locale (Constanța 360, BZI.ro) sau cu specific religios (Lumina Credinței). Dintre platformele generaliste sau de știri, se evidențiază Libertatea și EVZ.ro.

Grafic NewsVibe. Topul surselor web relevante care s-au referit la Ilinca Simion, în ultima lună

 

Topul cuvintelor cheie menționate

Entitățile cel mai frecvent incluse în conținutul online care face referire la Mirabela Grădinaru sunt numele lui Nicușor Dan, precum și Făgăraș (locul din care provine noul președinte al României), dar și numele Ilinca Simion, un semn al interesului comun manifestat de sursele online relevante față de cele două partenere ale candidaților.

În general, termenii menționați frecvent în relație cu Mirabela Grădinaru, în sursele online și social media relevante, reflectă atât legătura cu campania electorală, cât și elemente de lifestyle sau viață privată (originea sa – Vaslui, numele copiilor, Aheea și Antim, educația – Facultatea de Geografie, creatoarea rochiilor pe care le-a purtat în apariții publice – Andreea Raicu).

Grafic NewsVibe. Top entități menționate în contextul mențiunilor despre Mirabela Grădinaru, în ultima lună

Și în cazul Ilincăi Simion, cel mai frecvent asociat termen este numele soțului George Simion. Totodată, se remarcă un volum ridicat de mențiuni comune cu Mirabela Grădinaru. De asemenea, apar asocieri pregnante cu nume politice interne, precum Călin Georgescu sau Cristela Georgescu, dar și externe, precum Giorgia Meloni.

În plus, există conexiuni notabile cu Liceul Militar din Breaza, în urma controverselor apărute în spațiul public privind studiile sale, dar au existat și mențiuni multiple despre Slobozia (locul său de origine).

Grafic NewsVibe. Top entități menționate în contextul mențiunilor despre Ilinca Simion, în ultima lună

 

Campania pentru turul al doilea al alegerilor prezidențiale din 2025 a adus în atenția publicului nu doar pe cei doi candidați finaliști, Nicușor Dan și George Simion, ci și pe partenerele lor de viață, Mirabela Grădinaru și Ilinca Simion, care au beneficiat de o expunere semnificativă în mediul online. Vizibilitatea acestora a crescut considerabil în ultimele zile ale campaniei, fiind reflectată prin mențiuni frecvente în sursele online cele mai relevante.

 

*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.